معاون وزیر نفت: ایران با کاهش قیمت جهانی نفت، صادرات خود را بیشتر می‌کند!

کدخبر: 1045657

امیرحسین زمانی نیا گفت: ایران برای روبرو شدن با بدترین حالت قیمت‌های پایین نفت خام آماده است؛ داده‌های جمع‌آوری شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد که ایران در ماه نوامبر روزانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرده

به گزارش «نسیم»معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با تاکید بر برنامه ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام پس از لغو تحریمها، گفت: ایران برای روبرو شدن با بدترین حالت قیمتهای پایین نفت خام آماده است .

امیرحسین زمانی نیا گفت: حتی اگر قیمتهای جهانی نفت خام کاهش یابد، ایران به هیچ وجه برنامه خود را برای افزایش تولید و صادرات نفت خام به تاخیر نمی اندازد .

وی افزود: ایران که انتظار دارد تحریمهای این کشور در هفته نخست ماه ژانویه برداشته می شوند، هم اکنون مشتریان خود را برای برنامه افزایش تولید و صادرات نفت خام خود پیدا کرده است .

داده های جمع آوری شده از سوی بلومبرگ نشان می دهد که ایران در ماه نوامبر روزانه دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت خام تولید کرده است .

بر اساس این گزارش، دولت ایران هم اکنون خود را برای واگذاری پروژه های نفت و گاز بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی این کشور آماده می کند .

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران گفت: فرض کلی ما براساس بازارهای جهانی با قیمتهای پایین نفت خام است، بنابراین چنانچه قیمتها به پایین ترین سطح ممکن برسد ما خود را برای بدترین سناریو آماده کرده ایم .

ارسال نظر: