معاون وزیر نیرو:تمرکز اطلاعات منابع آب درسامانه‌ واحد،مشکلات این بخش را مرتفع می‌کند

کدخبر: 1045714

علیرضا دائمی گفت: استفاده وزارت نیرو از نرم‌افزارهای ارزشمند برای مدیریت منابع آب، شبکه‌های آب شهری و پایش شبکه‌های برق نشان‌دهنده تقویت زیرساخت‌های صنعت آب و برق است

به گزارش «نسیم»، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: با تمرکز اطلاعات منابع آب در سامانه‌های واحد، بخشی از مشکلات کشور در این بخش مرتفع شود .

علیرضا دائمی داشت:استفاده وزارت نیرو از نرم‌افزارها و تکنیک‌های ارزشمند برای مدیریت منابع آب، شبکه‌های آب شهری و توزیع و پایش شبکه‌های برق نشان‌دهنده تقویت زیرساخت‌های صنعت آب و برق است .

وی ادامه داد: امروزه درصنعت آب و برق کشور امکاناتی فراهم شده تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری به اطلاعات دسترسی یابند و سرعت کار افزایش یابد .

دائمی تصریح کرد: با ورود نرم‌افزارهای جدید به سامانه‌های اداری وزارت نیرو، پرداخت‌ها و تبادل تقاضاها به سهولت انجام خواهد شد .

وی با اشاره به اطلاعات مربوط به منابع آب کشور که دارای لایه‌های گسترده‌ای است، افزود: متمرکز شدن این اطلاعات در یک سامانه باعث خواهد شد تا دسترسی متقاضیان به اطلاعات سهل‌تر و به‌روزتر انجام شود .

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد: با تمرکز اطلاعات منابع آب بر سامانه‌های واحد، بخشی از مشکلات کشور در این بخش مرتفع شود .

وی بیشترین استفاده از این نرم‌افزارها را در بخش مشترکین صنعت آب و برق ذکر کرد و ادامه داد: در مواردی مانند منابع آب که به زیرساخت‌های اساسی صنعت آب و برق مرتبط است، نیازمند آمار بسیار زیادی هستیم و این طرح در حال گذراندن مراحل اولیه است .

دائمی از تاثیرگذاری بسیار زیاد این نرم افزارها در پیشبرد و سرعت انجام امور در سازمان‌های اداری یاد کرد و ادامه داد: وجود این نرم افزارها در سامانه‌های اداری ضمن تسهیل امور، شرایط دو طرفه ای را بین مصرف کننده و تولیدکننده آب و برق ایجاد خواهد کرد که از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی ادامه داد: شرایطی فراهم شده تا بتوان پایگاه‌های اطلاعاتی را تدقیق کرد و در این راستا، بایستی صنعت آب و برق با این روش‌ها منطبق شود تا بتواند میزان بهره‌وری را افزایش دهد .

ارسال نظر: