روحانی: دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ صلح و گفتگو از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد

کدخبر: 1045817

رئیس‌جمهور در پیامی به نخستین کنگره ملی خانه صلح سرباز ایران گفت: جمهوری اسلامی، امروز به حق در قامت پرچمدار موج ضد خشونت و افراطی گری در منطقه و جهان قد برافراشته است

به گزارش «نسیم»، حسن روحانی در پیامی به نخستین کنگره ملی خانه صلح سرباز ایران گفت: در جهان پر آشوب امروز ترویج فرهنگ صلح و دوستی از ارزنده ترین تلاش ها و پسندیده ترین تدابیر لازم در جامعه بشری است.

رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: تثبیت صلح و امنیت پایدار و بستر سازی برای مقابله با افراط گرایی ، خشونت و تروریسم جز از طریق توسعه فرهنگ اعتدال ، مدارا و گفت وگو حاصل نمی شود.

وی افزود: در این مسیر می توان با ایجاد زمینه های ذهنی مشترک و ارتقای فرهنگ احترام به حقوق و کرامت انسانی و همچنین جایگزینی تعامل مبتنی بر صلح و عدالت بجای زبان زور و خشونت جهانی سالم و پر نشاط برای زندگی بهتر بشریت فراهم آورد.

در بخش دیگری از پیام روحانی آمده است: جمهوری اسلامی ، امروز به حق در قامت پرچمدار موج ضد خشونت و افراطی گری در منطقه و جهان قد بر افراشته و ابلاغ پیام رحمت را که همان آموزه متعالی قرآن کریم است ، وظیفه ملی و دینی خود می داند.

روحانی در این پیام یادآور شده است: دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ صلح و گفت وگو بر پایه احترام متقابل و پرهیز از خشونت که دنیای امروز را بیش از هر زمان دیگر آلوده است ، از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

در ادامه این پیام آمده است : پیشبرد دیپلماسی صلح و گسترش فرهنگ مدارا وفایق آمدن بر چالش های بین المللی با تکیه بر ارزش های جهان شمول که ریشه در فطرت پاک انسان ها دارد ، گفتمانی است که دولت یازدهم ، آن را در مقابل طرح مقابله با خشونت و افراطی گری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رساند.

روحانی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: خانه سرباز صلح ایران که متشکل از سربازان و فعالانی است که در دفاع از میهن اسلامی جان فشانی کرده اند ، با توجه به درک تالمات و مشکلات ناشی از جنگ و خشونت ، می تواند با تلاش های ارزنده خود پیام آور صلح ، انسان دوستی و نوید بخش جهانی عاری از خشونت و افراطی گرایی باشد.

وی در پیام خود با تقدیر و تشکر از همه مجاهدان صلح ابراز امیدواری کرد که شما و همقطاران تان در خانه سرباز صلح ایران بتوانید همنوا با ارمان های والای نظام جمهوری اسلامی ایران ، برای نهادینه کردن و اعتلای گفتمان صلح ، گام های مثبت بردارید تا شاهد زیست جهانی سالم و انسانی برای نسل های فعلی و آینده باشیم.

ارسال نظر: