هاشمی: همه باید قانون را محور حرکت خود در انتخابات قرار دهند

کدخبر: 1045891

استاندار تهران پس از بازدید از فرماانداری با بیان اینکه همه باید قانون را محور حرکت خود در انتخابات قرار دهند، گفت: تخلفات انتخاباتی رسیدگی و پیگیری شده و با آنان برخورد می‌شود

به گزارش «نسیم» فارس نوشت:

سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه بازدید خود از فرمانداری تهران، در جمع خبرنگاران به اهمیت عملکرد هیأت‌های اجرایی در روند انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: امروز روز اول ثبت‌نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است که من بازدید را از فرمانداری تهران انجام دادم و به من گفتند که صبح امروز یکی از کاندیداها ساعات اولیه صبح، ثبت‌نام کرده است.

وی ادامه داد:‌ تهران به جهت پایتخت بودن از اهمیت بالایی برخوردار است و من در اینجا اعلام می‌کنم 30 نفر را به‌عنوان هیأت‌های اجرایی خبرگان رهبری از سوی فرمانداری تهران از میان افراد خوشنام، متدین، باتجربه، سرشناس و مورد وثوق انتخاب شد که این افراد از میان خود 8 نفر را به‌عنوان هیأت‌های اجرایی خبرگان رهبری انتخاب کردند.

هاشمی با بیان اینکه تعامل و همکاری موجب می‌شود تا با مشکلی مواجه نشویم، تصریح کرد: هیأت‌های اجرایی استان تهران، مخصوصا شهر تهران با کم‌ترین حاشیه تشکیل شد و ما به‌عنوان استانداری تهران از اعضای هیأت‌های اجرایی راضی هستیم و در کنار این شورای نظارت نیز از این انتخاب راضی بوده است.

استاندار تهران در پاسخ به سؤالی تصریح کرد: تلاش داریم تا انتخابات امسال را به صورت قانونمند، منصفانه و به دور از جانبداری از هیچ جناح و تشکیلات برگزار کنیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چند حوزه انتخابی در تهران وجود دارد و چند حوزه به‌صورت الکترونیکی به کار خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: مراحل اولیه برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی درحال انجام است، ولی طراحی نرم‌افزار برای رأی‌گیری انتخابات در وزارت کشور در حال بررسی است.

استاندار تهران با بیان اینکه علاوه بر فرمانداری 35 حوزه انتخابی در تهران داریم، خاطرنشان کرد: از این تعداد 5 حوزه متعلق به شهرستان‌های استان تهران است.

هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی را برای تحقق سلامت سیاسی در انتخابات چه می‌دانید گفت: همکاران من به‌عنوان مجریان انتخابات موظف هستند قانون را محور حرکت خود قرار داده و نسبت به این امر تذکرات لازم به آنان داده شده است.

وی با بیان اینکه با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم کاندیداها به دنبال رقابت سیاسی باشند و به جای تخریب دیگران، توانایی‌های خود را مطرح کنند؛ چراکه بهترین شکل برگزاری انتخابات رقابت سالم است که مردم براساس توان کاندیداها تصمیم می‌گیرند به چه کسی رأی دهند و هیچ کسی از تخریب سودی نمی‌برد.

ارسال نظر: