شش مستند نامزد دریافت تندیس هنر و تجربه جشنواره حقیقت شدند

کدخبر: 1046240

نامزدهای تندیس هنر و تجربه در نهمین جشنواره سینماحقیقت مشخص شدند، این نخستین سالی است که گروه هنر و تجربه تندیسی به برگزیده جشنواره سینماحقیقت می‌دهد

به گزارش «نسیم»، «A157» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور، «پل» از امیرحسین نوروزی، «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی، «زمناکو» فیلمی از مهدی قربان‌پور و «مانکن‌های قلعه حسن‌خان» به کارگردانی سام کلانتری و «فصل هرس» ساخته لقمان خالدی شش فیلم مستندی هستند که نامزد دریافت این تندیس شدند. این نخستین سالی است که گروه هنر و تجربه تندیسی به برگزیده جشنواره سینماحقیقت می‌دهد.

«A157» مستندی است که به زندگی سه دختر کرد سوری در اردوگاه‌های آوارگان جنگی سوریه می‌پردازد. سه دختری که اسیر جنگی داعش بوده‌اند.

«رویاهای دم صبح» سومین قسمت از سه‌گانه مهرداد اسکویی در کانون اصلاح و تربیت است و «زمناکو» داستان کودکی است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه از خانواده‌اش دورمی‌افتد و حالا به کردستان عراق برمی‌گردد تا خانواده گمشده‌اش را بیابد. هرسه این فیلم‌ها در بخش مستندهای بلند جشنواره سینماحقیقت در بخش مسابقه شرکت دارند. «پل» و «مانکن‌های قلعه حسن‌خان» در بخش مستندهای نیمه‌بلند حضور دارند. «پل» یکی دیگر از فیلم‌های امسال جشنواره است که به جنگ با تروریست‌ها در منطقه می‌پردازد و موضوع آن مقابله ارتش عراق با داعش است. «مانکن‌های قلعه حسن‌خان» اما درباره پانزده مانکن پلاستیکی در یک کارگاه خلوت است.فصل هرس هم درباره ادعای کشف داروی سرطان است.

شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی هنر و تجربه هم‌چون جشنواره فیلم کوتاه تهران از میان فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه نهمین جشنواره سینماحقیقت به بهترین فیلم از نگاه این شورا، تندیس هنر و تجربه و هشتاد میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌کند.

ارسال نظر: