سیمرغ‌ها به آشیانه چه فیلم‌هایی می‌روند؟

کدخبر: 1046256

کمتر از دو ماه دیگر به آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده است؛ «نسیم» در گزارشی نگاهی به برخی فیلم‌هایی که احتمالا در جشنواره حاضر خواهند بود انداخته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، کمتر از دو ماه دیگر به شروع بزرگ ترین ماراتن سینمایی کشور زمان مانده است؛ ماراتنی که طی ده روز برگزاری اش چشم انداز سینمای کشور سال آینده را تا حدود زیادی مشخص می کند.

پیش بینی ها درباره فیلم های جنجالی این دوره از جشنواره نیز مانند دوره های پیشین آغاز شده و رسانه ها هر روز درباره یکی از فیلم هایی که شانس بیشتری برای برگزیده شدن بخش سودای سیمرغ را دارند، سخن می گویند.

در این دوره از جشنواره فیلم فجر فیلمسازان بزرگی مانند ابراهیم حاتمی کیا، مسعود ده نمکی، مسعود کیمیایی، وحید موسائیان، کمال تبریزی، رضا میرکریمی، کیانوش عیاری، ابوالقاسم طالبی، کیومرث پوراحمد، اصغر فرهادی، حمید نعمت الله حضور دارند، فیلمسازانی که نام شان دلیلی برای برگزاری جشنواره ای متنوع خواهد بود. علاوه بر آن جشنواره فیلم فجر سی و چهارم شاهد ژانرهای مختلف دفاع مقدس، اجتماعی، سیاسی است.

در زیر نگاهی داریم که بیش از 50 فیلمی که به نوعی آثار جنجالی و پر سر و صدای جشنواره فجر سی و چهارم به شمار می روند.

«یتیم‌خانه ایران»

ابوالقاسم طالبی با فیلم جنجالی «یتیم خانه ایران» به جشنواره فیلم فجر می آید. فیلمی که تهیه کنندگی آن را محمدرضا تخت کشیان بر عهده دارد.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، بهار محمد پور، بهارک صالح نیا از جمله این بازیگران این فیلم به شمار می روند.

.داستان این فیلم در اواخر قرن سیزدهم خورشیدی و زمان جنگ جهانی اول می گذرد تصویری کامل از فقر و بدبختی عظیمی که در این برهه زمانی، ایران را دربرگرفته بود ارائه می دهد

«بادیگارد» حاتمی‌کیا را در جشنواره تماشا کنید

«بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا از آن فیلم هایی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. فیلمی که هنوز به نمایش در نیامده، سر و صداهای زیادی را به همراه داشته است.

پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، شیلا خداداد، کیمیا حسینی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «چرا اینقدر دیر اومدی؟ ماموریت بودم، شغلت چیه؟ تو حفاظتم. نگهبانی؟، محافظم، آهان پس بادیگاردی»

منتقدان منتظر «رسوایی 2» ده‌نمکی باشند

مسعود ده نمکی این بار با «رسوایی ۲» به میدان آمده است؛ فیلمی که منتقدان زیادی منتظر تماشای آن هستند.

اکبر عبدی، سحر قریشی، محمد رضا شریفی نیا، امیر نوری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان «رسوایی 2» مضمونی عرفانی و اخلاقی دارد و از زمانی آغاز می شود که روحانی داستان «رسوایی 1» از شهر خود خارج شده و به یک شهر فرضی سفر می کند .

رامبد جوان و «نگار» در راه جشنواره

رامبد جوان هم که پرطرفدارترین برنامه تلویزیونی را برای ساخت «نگار» به نویسندگی احسان گودرزی تعطیل کرده است، چهارمین فیلم خود را در جشنواره به نمایش در می آورد.

رامبد جوان، نگار جواهریان، پیمان معادی، افسانه بایگان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

مسعود کیمیایی و «قاتل اهلی‌»اش

«قاتل اهلی» مسعود کیمیایی به تهیه کنندگی منصور لشگری قوچانی هم از جمله فیلم هایی است که مخاطبان و منتقدان منتظر تماشای آن هستند.

«قاتل اهلی» فیلم قصه جوانی است که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در آخر می فهمد که برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد .

فروشنده» اصغر فرهادی و جشنواره فیلم فجر»

اصغر فرهادی هم این بار با «فروشنده» به جشنواره فیلم فجر آمده است.

فیلمی که در آن ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، بابک کریمی، مارال بنی آدم، عماد امامی،مجتبی پیرزاده به ایفای نقش پرداخته اند.

«فروشنده» به زندگى زن و شوهرى مى پردازد که در حال بازى در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته «آرتور میلر»هستند. فیلم سینمایی "فروشنده" پس از انتخاب بقیه بازیگران و انجام تمرین ها، اواخر آبان مقابل دوربین حسین جعفریان خواهد رفت .

رضا میرکریمی با «دختر»ش به جشنواره می‌آید

رضا میرکریمی بعد از فیلم «امروز» به سراغ فیلمی به نام «دختر» رفت؛ فیلمی که مهران کاشانی نویسندگی آن را انجام داده است و فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

«دختر» درباره دختری جوان و متعلق به خانواده ای سنتی است که در خوزستان زندگی می کند و از سوی دوستانش برای شرکت در یک پارتی یا همان مهمانی به تهران دعوت می شود. به گزارش سینماژورنال با این حال خانواده وی اجازه حضورش در این مهمانی را نمی دهند و همین جاست که درام فیلم شکل می گیرد؛ دختر از خانه فرار کرده و می کوشد مستقلا تجربه حضور در این مهمانی را بدست آورد .

نفس» نرگس آبیار نفس‌ها را حبس می‌کند؟»

نرگس آبیار بعد از فیلم موفق «شیار 143» این بار با «نفس» به نویسندگی خود و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و شرکت نورتابان در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت؛ فیلمی که مسائل اجتماعی را در بستر دفاع مقدس به تصویر می کشد.

مهران احمدی، پانته آپناهی ها، سیامک صفری، شبنم مقدمی،جمشید هاشم پور،گلاره عباسی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«نفس» که در لوکیشن هایی حوالی شهر تاریخی یزد روزهای آغازین فیلمبرداری خود را می گذراند داستانی کمتر دیده شده در سینمای ایران را به تصویر می کشد؛ داستانی درباره آدمهایی که تک تک ما می توانیم یکی از آنها باشیم !

تبریزی با «امکان مینا» به جشنواره آمد

کمال تبریزی این بار به سراغ موضوعی درباره تردید، شک و خیانت یک زندگی عاشقانه می رود، فیلمی با نام «امکان مینا» که نویسندگی آن را فرهاد توحیدی و تهیه کنندگی اش را منوچهر محمدی و بنیاد سینمایی فارابی بر عهده دارد.

میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، بهرنگ علوی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

محمرضا گلزار با «خشکسالی و دروغ» به سینما بازگشت

پدرام علیزاده دوم فیلم خود را با نام «خشکسالی و دروغ» به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی و نویسندگی محمد یعقوبی ساخته است.

فیلمی که در آن محمدرضا گلزار بعد از چند سال دوری از سینما در کنار آیدا کیخانی، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، مارال بنی آدم، خاطره اسدی به ایفای نقش پرداخته است.

«خشکسالی و دروغ» زمینه ای خانوادگی دارد و معضلات خانوادگی روزگار جدید را روایت می کند و فیلمنامه آن از نمایشنامه محمد یعقوبی اقتباس شده است.

هومن سیدی و «خشم و هیاهو»اش

«خشم و هیاهو» هومن سیدی به تهیه کنندگی سعید سعدی یکی دیگر از فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

فیلمی که در آن نوید محمد زاده، طناز طباطبایی، رعنا آزادی ور، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «خشم و هیاهو» که جمله ‌ای از ویلیام فاکنر نویسنده آمریکایی آمده است: «زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست!»

مزه «سیانور» بهروز شعیبی را در جشنواره بچشید!

بهروز شعیبی با «سیانور» به جشنواره فیلم فجر می آید. «سیانور»ی که تهیه کنندگی آن را سیدمحمد رضوی و نویسندگی اش را مسعود احمدیان بر عهده دارند.

هانیه توسلی، مهدی هاشمی، بهنوش طباطبایی، بابک حمیدیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«سیانور» یک عاشقانه پلیسی است که داستان آن در دهه 50 می گذرد و محور اصلی داستان زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می شود .

«هفت ماهگی» جشنواره فیلم فجر

هاتف علیمردانی هم «هفت ماهگی» را به تهیه کنندگی منصور لشکری قوچانی به جشنواره امسال می فرستد.

از بازیگران این فیلم می توان به حامد بهداد، باران کوثری، احمد مهرانفر، هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، رضا بهبودی اشاره کرد.

«هفت ماهگی» نگاهی به دو خانواده و روابط میان آنها و مسایل اجتماعی این دو خانواده دارد.

نوید دانش با «دوئت» می‌آید

نوید دانش اولین فیلم بلند خود را با نام «دوئت» و به تهیه کنندگی پیمان جعفری برای جشنواره آماده کرده است.

در این فیلم نگار جواهریان در کنار هدیه تهرانی و علی مصفا و به ایفای نقش می پردازد.

«دوئت» داستان زنی به نام مینو است که همسرش حامد را به دیدار سپیده می برد؛ زنی که همسرش با او گذشته مشترکی داشته است. این ملاقات یادآوری خاطرات گذشته آنها است.

«خانواده فرشچی» به جشنواره فجر می‌آیند

نادر تکمیل همایون هم دومین فیلمش را با نام «خانواده فرشچی» و تهیه کنندگی مجید برزگر برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است.

گلاب آدینه، بابک حمیدیان، محسن سلیمانی، لادن سلیمانی، اشکان خیل نژاد، بانیپال شومون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«خانواده فرشچی» تولید مشترک ایران و فرانسه و محصول شبکه «آرته » کشور فرانسه است. این فیلم یک درام کمدی است که بازیگران اصلی آن گلاب آدینه و بابک حمیدیان هستند .

جشنواره فیلم فجر امسال «خرمگس» هم دارد!

«خرمگس» محمدرضا هنرمند به تهیه کنندگی احمد رفیع زاده و نویسندگی محمد پیرهادی نیز یکی دیگر از آثار این دوره از جشنواره است.

سعید آقاخانی و سیروس ابراهیم‌زاده تنها بازیگران این فیلم هستند که اسم آنها رسانه ای شده است.

«خرمگس» داستان یک مامور امنیتی است که با پوشش زن وارد تشکیلاتی می‌شود و به انجام ماموریت می‌پردازد .

«برادرم خسرو» بیگلری در راه جشنواره

احسان بیگلری اولین فیلم خود را با نام «برادرم خسرو» به تهیه کنندگی سعید ملکان و نویسندگی خود و پریسا هاشم پور به جشنواره فیلم فجر می رسد.

شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، ناصر هاشمی، بیتا فرهی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» روایت ماجرای دو برادر است که به اجبار چند وقتی را با هم سپری می‌کنند .

مانی حقیقی با اژدها به جشنواره فیلم فجر می‌رود

مانی حقیقی پنجمین فیلمش را با نام «اژدها وارد می شود» به تهیه کنندگی و نویسندگی خودش برای جشنواره فیلم فجر خواهد داشت.

همایون غنی زاده، امیر جدیدی، نادر فلاح، احسان گودرزی، علی باقری، کیانا تجمل در آخرین ساخته حقیقی به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم «اژدها وارد می شود» در دهه 40 می گذرد. ماجرای فیلم از جایی آغاز می شود که خبر پیدا شدن یک مار بزرگ در یک روستا دهان به دهان می پیچد و زمینه ساز اتفاقاتی می شود.

«اروند» پوریا آذربایجانی در راه جشنواره

پوریا آذربایجانی هم دومین فیلم خود را با نام «اروند» به نویسندگی خود و تهیه کنندگی مهدی داوری به جشنواره فیلم فجر می فرستد.

سعید آقاخانی و طناز طباطبایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«اروند» درباره یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس است که ۲۷ سال پس از پایان جنگ هنوز جایی میان خاطرات و واقعیت با همرزمانش روزگار می گذراند. همراه شدن با یک گروه تفحص اما اتفاق تازه ای رقم می زند .

«آه ای عبدالحلیم» عبدی‌پور در راه جشنواره

«آه ای عبدالحلیم» احسان عبدی پور هم که تهیه کنندگی آن را مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی بر عهده دارد، در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید.

رضا یزدانی، پگاه آهنگرانی و مصطفی زمانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه «آه ای عبدالحلیم» آمده است: این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و روایت عده ای جوان است که تصمیم دارند به یکباره فرم زندگی خود را تغییر دهند

ماجرای «سینما نیمکت» رحمانیان چیست؟

«سینما نیمکت» محمد رحمانیان به تهیه کنندگی تورج منصوری هم از دیگر آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به مهتاب نصیرپور، علی عمرانی، اشکان خطیبی، هومن برق نورد اشاره کرد.

«سینما نیمکت» داستان مردی است که عاشق فیلم و سینماست و درگیر اتفاقاتی در زندگی اش می شود . قصه این فیلم که ظاهرا از طرح های قدیمی محمد رحمانیان است در دهه ۶۰ روایت می شود و در ستایش سینماست

نیکی کریمی با «ربوده شده» در جشنواره حضور خواهد یافت

پنجمین فیلم بیژن میرباقری با نام «ربوده شده» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی هم در جشنواره امسال در معرض دید منتقدان و مخاطبان قرار می گیرد.

روزبه بمانی، نیکی کریمی، سروش صحت، مارال فرجاد، پرویز آبنار، پگاه خسروی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زوجی در آستانه مهاجرت دچار مشکلاتی می شوند که مسیر زندگیشان تغییر پیدا می‌کند .

«خانه یحیی» را در جشنواره تماشا کنید

«خانه یحیی»، اولین فیلم بلند حمیدرضا قربانی به نویسندگی آزیتا ایرایی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی از دیگر آثار این دوره از جشنواره به شمار می روند.

مهناز افشار، سارا بهرامی، سهیلا رضوی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

نکته جالب این فیلم این است که هیچ خبری درباره داستان آن منتشر نشده است.

«قشنگ و فرنگ» وحید موسائیان

وحید موسائیان هم این بار با «قشنگ و فرنگ» به تهیه کنندگی خود و آزیتا موگویی به جشنواره فیلم فجر می آید.

فیلمی که در آن رضا کیانیان، رعنا آزادی ور، افشین هاشمی، لادن مستوفی، بیتا فرهی، سروش صحت به ایفای نقش پرداخته اند.

«قشنگ و فرنگ» یک درام خانوادگی است که در قالب اجتماعی روایت می‌شود.

داودنژاد با «فراری»اش به جشنواره می‌رسد

«فراری» علیرضا داوودنژاد به تهیه کنندگی جهانگیز کوثری و نویسندگی کامبوزیا پرتویی که از لیست بازیگران آن تنها محسن تنابنده رسانه ای شده، قرار است در این دوره از جشنواره به نمایش در آید.

«فراری» با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف وعوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می زند. گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که 18 سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود.

رضا درمیشیان و «لانتوری»اش

رضا درمیشیان این بار با «لانتوری» به جشنواره فیلم فجر می آید.

«لانتوری» ای که در آن نوید محمد زاده، باران کوثری، مریم پالیزان، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، یسنا میرطهماسب به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم داستانی عاشقانه دارد و باران کوثری، نوید محمدزاده و مریم پالیزبان نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند .

«پارادیس» و قصه جنجالی‌اش

«پارادیس» علی عطشانی به نویسندگی امیرعلی محسنین و مهدی علی میرزایی به جشنواره فیلم فجر می آید. فیلمی که به خاطر داستانش می تواند یکی از فیلم های جنجالی این دوره از جشنواره باشد.

جواد عزتی، مهران رجبی، الیویا بورکات، سامان صفاری، محمد علی نجفیان، ماتیاس متس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم داستان دو طلبه جوان است که می‌خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند اما رئیس حوزه علمیه که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را بر آن‌ها سد می‌کند. طلبه‌های جوان با اغفال حاج‌آقا فراستی، ویزایی هم برای او می‌گیرند و وی را با خود به آلمان می‌برند و در آنجا اتفاقات بسیار زیادی برای آن ها می افتد.

«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» موتمن و بازیگر حاشیه‌ساز آن

«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» فرزاد موتمن به تهیه کنندگی سعید عصمتی و نویسندگی امیر عربی هم برای جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد. فیلمی که هنوز اکران نشده دعوای میان تهیه کننده و یکی از بازیگران آن حاشیه ساز شد.

فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، ژاله صامتی،بهاران بنی احمد، آتیلا پسیانی، محمد رضا غفاری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است ...

«آبنبات چوبی» فرحبخش در راه جشنواره

محمد حسین فرحبخش با «آبنبات چوبی» به تهیه کنندگی عبدالله علیخانی و نویسندگی علی اصغری و کامران قدکچیان از دیگر فیلم های این دوره از جشنواره خواهد بود.

رضا عطاران، میلاد کی مرام، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، نگار عابدی، شقایق فراهانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم روایتگر کنکاش و تقابل ۲ نسل جدید و قدیم بر سر مسائل پیرامون خودشان است، شخصیت اصلی این فیلم دختر جوانی است که در جامعه دچار مشکلاتی می شود و همین باعث می شود تا مشکلات جوانان در طبقه متوسط شهرنشین در این فیلم بیان شود .

متولدین 65 به تماشای «متولد 65» بروند

اولین فیلم مجید توکلی به نام «متولد ۶۵» به تهیه کنندگی محمدمهدی عسگرپور و نویسندگی جیمیله دارالشفایی یکی از فیلم هایی که فرم حضور در جشنواره را پر کرده است.

آنا نعمتی، پدرام شریفی، هنگامه حمیدزاده، احسان امانی، مریم سعادت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«متولد 65» داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند! آنها به طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو می‌شوند

ابراهیم ابراهیمیان با «عادت نمی‌کنیم» آمد

ابراهیم ابراهیمیان هم دومین فیلم خود را با اسم «عادت نمی کنیم» به تهیه کنندگی پیمان جعفری و نویسندگی خودش و سارا سلطانی به جشنواره می فرستد.

هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، پانته آ پناهی ها در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«عادت نمی کنیم»، درباره احمدرضا مقدم استاد برجسته دانشگاه است که به واسطه شک مهتاب همسرش، مسیر تازه ای پیش روی خود می‌یابد. این شک در بستر خانواده ریشه می‌دواند و به آرامی همه داشته‌های احمدرضا را تحت الشعاع قرار می‌دهد .

«صاف کننده» فیلمی متفاوت از مصطفی کیایی

مصطفی کیایی این بار با «صاف کننده» به نویسندگی خود و مهیار شاهرخی به جشنواره می آید.

بهرام رادان، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان فیلم «صاف کننده» آمده است: پشت هر آدمى یه داستانى هست و پشت هر داستانى یه آدمه، بهتره قبل از هر قضاوتى یکم صبر داشته باشیم.

داستان «یک شهروند کاملا معمولی» و جشنواره فیلم فجر

سومین فیلم مجید برزگر با نام «یک شهروند کاملا معمولی» به نویسندگی جعفر پناهی و تهیه کنندگی مجید مدرسی و سعید آرمند یکی از فیلم های این دوره از جشنواره به شمار می رود.

سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی. ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمدباقر صفانور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«یک شهروند کاملا معمولی» داستان ِ مردی به نام صفری ۸۳ ساله، کارمندِ بازنشسته اداره‌ پُست را روایت می‌کند . او که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی می‌کند پس از مرگ همسرش تنهاست. تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر، زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم می‌‌ریزد ..

«کفش هایم کو؟» پوراحمد به جشنواره می‌آید

کیومرث پوراحمد این بار با «کفش هایم کو» به نویسندگی خود و فرید مصطفوی و تهیه کنندگی سیدعلی قائم مقامی به جشنواره فیلم فجر می آید.

فیلمی که در آن رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، بهاره کیان افشار، مینا وحید به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم که برخلاف برخی اخبار و شایعات، ارتباطی با شب یلدا ندارد آمده است: فیلمی در ارتباط با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر .

چاره «مشکل گیتی» در جشنواره فیلم فجر

ششمین فیلم بهرام کاظمی هم با اسم «مشکل گیتی» به نویسندگی عبدالرضا منجزی در جشنواره حضور خواهد شد.

فیلمی که در آن حمید فرخ نژاد، رویا نونهالی، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، امید روحانی به ایفای نقش پرداخته اند.

«مشکل گیتی» درباره زوجی بنام ایرج و گیتی است که در آستانه فرو پاشی زندگی مشترکشان هستند، توهمی که بر اثر زندگی اینترنتی گیتی، سایه بر زندگی واقعی این دو انداخته است.

«نیمه شب اتفاق افتاد»؛ داستان عشق‌های نامتعارف

دومین فیلم تینا پاکروان هم به اسم «نیمه شب اتفاق افتاد» به نویسندگی طلا معتضدی که داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست را به جشنواره فیلم فجر می آورد.

رویا نونهالی، حامد بهداد، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری،رابعه اسکویی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

علی‌اکبر ثقفی با «هلن» به جشنواره خواهد آمد

«هلن» علی اکبر ثقفی هم به نویسندگی امیرحسین ثقفی با مضمونی اجتماعی داستان دختری است که با خانواده‌اش دچار چالش‌هایی می‌شود.

نونهالی، پژمان بازغی، امین حیایی، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«من»؛ اولین فیلم سهیل بیرقی در راه جشنواره

اولین فیلم سهیل بیرقی به اسم «من» به تهیه کنندگی سعید سعدی و سعیدخانی به جشنوارع امسال راه یافته است.

لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان آمده است: ما رو نرقصون آذر !

مهدی گلستانه در جشنواره به «نقطه کور» می‌زند؟

«نقطه کور» مهدی گلستانه به نویسندگی احسان بیگلری در جشنواره امسال به نمایش در خواهد آمد.

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، محسن کیایی، شقایق فراهانی، خاطره اسدی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«نقطه کور» داستانی مردی به نام خسرو است که 23 روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده؛ با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره، ذهنش را اشغال کرده، وارد خانه‌اش در تهران می‌شود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیت‌هایش عینیت می‌یابند . او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست، اما ... .

منتقدان مواظب «مالاریا» در جشنواره فیلم فجر باشند!

«مالاریا» پرویز شهبازی به تهیه کنندگی مسعود ردایی که درباره دختر و پسری است که در تهران‌گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد هم در جشنواره امسال به نمایش در می آید.

ساعد سهیلی، آذرخش فراهانی، آزاده نامداری، ساغر قناعت از جمله بازیگران این فیلم هستند.

ماجرای «ابد و یک روز» سعید روستایی را در جشنواره ببینید

اولین فیلم سعید روستایی به نام «ابد و یک روز» به تهیه کنندگی سعید ملکان هم که تا به حال درباره قصه آن مطلبی منتشر نشده از دیگر فیلم های این دوره از جشنواره خواهد بود.

از جمله بازیگران آن می توان به نوید محمد زاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی اشاره کرد.

بهنام بهزادی با «وارونگی»اش آمد

«وارونگی» بهنام بهزادی که در آن علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی به ایفای نقش پرداخته اند، اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم فجر انجام می دهد.

در خلاصه این فیلم آمده است: «سهیل بعد از چند سال بالاخره آدرس نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است . رابطه ی آنها در گذشته ناکام مانده و اکنون دوباره در حال شکل گیری است.»

«پل خواب»؛ اولین فیلم اکتای بهرانی

«پل خواب» اولین فیلم اکتای بهرانی به نویسندگی جهانگیر کوثری از جمله فیلم اولی های جشنواره فیلم فجر است.

ساعد سهیلی، آناهیتا افشار، هومن سیدی، اکبر زنجانپور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«پل خواب» اثری الهام گرفته از رمان «جنایات و مکافات» است که ژانر اجتماعی و قصه محور دارد.

«رگ خواب» حمید نعمت الله

حمید نعمت الله با «رگ خواب» به نویسندگی معصومه بیات به جشنواره می آید.

لیلا حاتمی، کوروش تهامی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «رگ خواب» با مضمونی اجتماعی داستان زندگی زنی را روایت میی کند که به دلیل روابطی که با دیگران دارد دچار اضمحلال می شود .

افشین هاشمی و «گذر موقت»اش

«گذر موقت» افشین هاشمی به تهیه کنندگی مهدی رحمانی یکی دیگر از آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر است.

پانته آ بهرام، مسعود کرامتی، شقایق فراهانی، اسماعیل محرابی، شقایق دهقان در این ف یلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«گذر موقت» داستان دو پیرمرد است که در شبی تاریک، تصمیمی مفرح می‌گیرند. به زودی دیگر بازیگران این فیلم که از چهره‌های تئاتر و سینما هستند، اعلام می‌شوند .

«به دنیا آمدن» محسن عبدالوهاب

چهارمین فیلم محسن عبدالوهاب به اسم «به دنیا آمدن» به تهیه کنندگی محمد احمدی از دیگر فیلم های جشنواره است.

الهام کردا، هدایت هاشمی، بهناز جعفری، رویا جاویدنیا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«به دنیا آمدن» درباره زن و شوهری در آستانه میان‌سالگی برای ادامه مسیر زندگی با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند .

رضا عطاران «دراکولا» می‌شود!

«دراکولا» رضا عطاران به تهیه کنندگی علی سرتیپی از جمله فیلم هایی است که هنوز به نمایش در نیامده، حواشی زیادی را به همراه داشته است.

لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، امید روحانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در این فیلم رضا عطاران نقش خون آشام یا وامپیری را بازی میکند که از نقطه ای ناشناخته وارد ایران شده و اولین شخصی که سرراهش قرار میگیر یک معتاد است !!

عادل یراقی در «امتحان نهایی» چه می‌کند؟

عادل یراقی دومین فیلمش را با نام «امتحان نهایی» به نویسندگی عباس کیارستمی و خودش و همچنین تهیه کنندگی مصطفی شایسته به جشنواره می آورد.

شهاب حسینی، لیلا زارع، امیر حسین سلامتی، بهنام عسگری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

شهاب حسینی در این فیلم در نقش یک معلم ریاضی مقابل دوربین رفته است. این معلم برای تدریس درس ریاضی به یک پسر بچه به خانه آنها رفت و آمد دارد و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می شود. این آشنایی در نهایت باعث رقم خوردن اتفاقاتی می شود که سوژه اصلی فیلم را تشکیل می دهد. لیلا زارع دیگر بازیگر اصلی پروژه نقش مادر پسر بچه را ایفا می کند. سایر بازیگر ان فیلم نیز شناخته شده نی

در جشنواره منتظر «نیمرخ ها» باشید

«نیمرخ ها» زنده یاد ایرج کریمی به تهیه کنندگی علی حضرتی هم از دیگر فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان، هومن سیدی، رویا نونهالی، سام قریبیان اشاره کرد.

«نیمرخ ها» روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمرش را سپری کند و در ادامه آن رقابتی بین مادر و همسر این مرد جوان رخ می‌دهد .

مرجان اشرفی‌زاده اولین تجربه‌اش را به رخ منتقدان می‌کشد

اولین فیلم مرجان اشرفی زاده به نام «آبجی» و به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و بنیاد سینمایی فارابی و همچنین نویسندگی ناهید طباطبایی و علی اصغری یکی دیگر از فیلم اولی های این جشنواره به شمار می رود.

گلاب آدینه، پانته آ پناهی‌ ها، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدانبخش در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«آبجی» درباره طلا و عطی (آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنارهم زندگی می کنند؛ سال هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود 50 سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می رسد. این جدایی در حالی اتفاق می افتد که «آبجی» به دلیل شرایط ویژه ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و «طلا» در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده «آبجی» است. آینده ای بدون حضور خودش .

پای «پری دریایی» هم به جشنواره فیلم فجر باز شد

امیرمسعود آقاباباییان هم اولین فیلم خود را به اسم «پری دریایی» به تهیه کنندگی محمدرضا عرب به جشنواره می آورد.

فیلمی که در آن امیر آقایی، پانته آ مهدی نیا، اصغر همت، شاهرخ فروتنیان بازی کرده اند.

«پری دریایی» درباره نصب تندیس شهدای غواص زیر آب های نیلگون خلیج فارس و صحنه های رزمندگان غواص در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

«در سکوت» ژرژ هاشم‌پور را بشنوید

یکی دیگر از فیلم اولی های جشنواره «در سکوت» ژرژ هاشم پور به تهیه کنندگی سعید ملکان است.

فاطمه معتمدآریا، سعید پورصمیمی، احترام برومند، ویشکا آسایش، پانته آپناهی ها از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«در سکوت» به روابط بین آدم ها می پردازد و شخصیت های اصلی آن از سه نسل هستند که به ترتیب سعید پورصمیمی، فاطمه معتمدآریا و سوگل خلیق به ایفای نقش پدربزرگ، مادر و دختر می پردازند

مانی حقیقی با «50 کیلو آلبالو» به جشنواره فیلم فجر می‌آید

ششمین فیلم مانی حقیقی به اسم «۵۰ کیلو آلبالو» به تهیه کنندگی مرتضی شایسته از دیگر فیلم های این دوره از جشنواره به شمار می رود.

فرهاد آئیش، ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه این فیلم آمده است: کمدی عشقی است که ....

«رند»؛ فیلمی از 4 کارگردان سینمای ایران

«رند» که 4 کارگردان دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم‌ دوست و سید روح‌ الله حجازی آن را کارگردانی کرده اند، در حقیقت فیلم اپیزودیکی است که با موضوع روز اجتماعی و مفاهیم عاشورایی، برای حضور در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر آماده می‌شود .

حمید فرخ نژاد(اپیزود اول)،حامد بهداد(اپیزود دوم)،مینا ساداتی(اپیزود سوم)،آلا نجم(اپیزود چهارم) در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

منتقدان منتظر اولین فیلم سلفی ایران

یکی دیگر از فیلم هایی که منتقدان و مخاطبان منتظر تماشای آن هستند، فیلم «گاهی» (اولین فیلم سلفی سینمای ایران) به کارگردانی محمدرضا رحمانی و نویسندگی آرش عباسی و تهیه کنندگی امیر پورکیان است.

در این فیلم فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان این فیلم سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبرو می‌شوند .

.با این حال باید منتظر شروع جشنواره فیلم فجر ماند تا ببینیم کدام یک از فیلم های ذکر شده، می تواند توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جذب کند

ارسال نظر: