استاندار تهران: حوزه پژوهش در دوران پساتحریم پویاتر می‌شود

کدخبر: 1046348

هاشمی گفت: امروزه دانشگاه‌ها باید به برقراری ارتباط با مراکز مختلف علمی دنیا اهمیت بیشتری بدهند اما نباید فراموش کنند که در کنار این برقراری، ارتباط اقتصاد مقاومتی را باید مدنظر قرار دهند

به گزارش خبرنگار «نسیم» دکتر سید حسین هاشمی استاندار تهران در همایش پژوهش و فناوری که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در کشور ما بحث پژوهش بسیار اهمیت دارد زیرا پژوهش زمینه آموزش است اما باید بگویم متأسفانه امروز حوزه‌های پژوهش نسبت به سالیان گذشته تغییر چندانی نداشته است و پیشرفت چشمگیری نداشته‌ایم اما از آن غافل نمی‌شویم چون توفیقات بسیاری در زمینه‌های مختلف مانند انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی و دیگر صنایع داشته‌ایم ما باید به این نکته توجه داشه باشیم که پژوهش را به عرصه تجاری‌سازی برسانیم .

استاندار تهران افزود: پژوهش‌های امروز در آینده به نفع همه است. امروز که در دوره پسا تحریم هستیم دانشگاه‌ها باید به برقراری ارتباط با مراکز مختلف علمی دنیا اهمیت بیشتری بدهند اما نباید فراموش کرد که در کنار این برقراری، ارتباط اقتصاد مقاومتی را باید مدنظر قرار دهیم. ما به عنوان کشوری که دومین ذخایر نفتی و اولین ذخایر گازی را در جهان داریم با گونه‌ای در زمینه پژوهش عمل کنیم که دستاوردهای قابل توجه‌تری در زمینه فراورده‌های پتروشیمی داشته باشیم .

هاشمی اظهار داشت: ذکر این نکته قابل تامل است که در آلودگی هوا می‌دانیم یک زمینه عوامل مشخص داریم همچنین یک سری متغیرهای نا مشخص داریم این متغیرها باید با پژوهش یافته شوند .

وی در پایان گفت: امیدواریم در دوره پسا تحریم و برداشته شدن تحریم‌ها از دی‌ماه در بخش پژوهش پویاتر و جدی‌تر عمل کنیم .

ارسال نظر: