بنیاد برکت در ۶ طرح اقتصادی استان ایلام سرمایه‌گذاری کرد

کدخبر: 1046354

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم استان ایلام در ۶ طرح اقتصادی این استان سرمایه‌گذاری کرده است

به گزارش «نسیم»، به نقل از از بنیاد برکت، این بنیاد تلاش دارد با مشارکت مالی در اجرای برخی طرح های اقتصادی و صنعتی مناطق محروم، به کمک کارآفرینان محلی بشتابد.

بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت تاکنون در215 طرح کارآفرینی، بیش از 32 هزار و 590 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

6 طرحی که با مشارکت این بنیاد در استان ایلام با سرمایه گذاری کل 462 میلیارد و470 میلیون ریال راه اندازی شده و برای نزدیک به ده هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرده است.

کارآفرینی این بنیاد درمناطق محروم کشور، کمک قابل توجهی به ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها داشته است.

این طرح ها در زمینه ی تولید لوله پلی اتیلن، پروفیل آهنی، آجر و سفال و بسته بندی میوه فعالیت دارند.

مناطق اطراف شهرهای ایلام، مهران، دره شهر و شیروان چرداول، محل استقرار این واحدهای اقتصادی است.

بنیاد برکت تاکنون از سه مورد از طرح های یاد شده، خارج شده است و سهام خود را به کارآفرینان واگذار کرده تا فرصت برای سرمایه گذاری های جدید فراهم شود.

خط مشی بنیاد برکت این است که پس از 3 تا 5 سال از آغاز بهره برداری و ایجاد ثبات در تولید، اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهام داران شریک براساس توافق حاصله به طور نقدی یا اقساطی می کند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در آذرماه سال 86 تأسیس شد، تاکنون درحوزه کارآفرینی فردی و جمعی با تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا حقوقی و برای راه اندازی طرح های توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور، تلاش گسترده ای داشته است.

اجرای این طرح ها بیش از 875 روستا در کشور را پوشش می دهد و نزدیک به 139 هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده می کند.

ارسال نظر: