فراخوان مسابقه مقاله‌نویسی به مناسبت هفته وحدت منتشر شد

کدخبر: 1046451

مسابقه مقاله‌نویسی به مناسبت هفته وحدت با موضوع "بررسی موانع و عوامل همگرایی در جهان اسلام" به همت معاونت پژوهشی و روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش «نسیم»، در آستانه ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت اسلامی مسابقه مقاله نویسی با موضوعات و محورهایی در ارتباط با موانع و عوامل همگرایی در جهان اسلام از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی با همکاری روابط عمومی برگزار می شود.

در فراخوان این مسابقه چنین آمده است: دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت و با هدف دریافت ایده های نو در پیشبرد وحدت اسلامی و ارتقای روحیه تحقیق و پژوهش مسابقه مقاله نویسی در محورهای ذیل را برگزار می‌کند :

محور مقالات :

محور اول: موانع همگرایی جهان اسلام در عصر حاضر

* چالش های سیاسی و فرهنگی

* تعصب و افراط گرایی مذهبی و قومی

* نقش سلبی رسانه ها و غرب

* جهل و عوام فریبی و عدم شناخت متقابل

محور دوم: عوامل همگرایی در جهان اسلام

* توسعه دانش های مقارنه ای در حوزه های علمیه و دانشگاه ها

* نقش ایجابی رسانه های امت محور

* الگوهای تعامل مذاهب با همدیگر

* نقش نهادها و موسسات علمی،فرهنگی و پژوهشی

گفتنی است براساس اعلام این فراخوان؛ به نفرات برتر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد . همچنین مقالات برگزیده در سایت دانشگاه و سایر مطبوعات و مقالات برتر در صورت پذیرش در نشریات دارای اعتبار علمی دانشگاه مذاهب اسلامی چاپ و منتشر خواهد شد .

*شرکت در این مسابقه برای همگان آزاد می باشد.

* علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 10/12/1394 از طریق ایمیل mazaheb.pazohesh@gmail.com ارسال و در صورت هرگونه تماس با شماره تلفن02166407712

ساختمان مرکزی دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران.خ انقلاب.خ فلسطین جنوبی.خ شهید روانمهر.پ3 واقع شده است.

ارسال نظر: