معاون رئیس قوه قضائیه خبرداد: اجرایی شدن قانون جدید شورای حل اختلاف به زودی

کدخبر: 1046522

احمدی میانجی گفت: در قانون جدید، قوه قضاییه مکلف شده است ۲۰ درصد از کارکنان رسمی اداری را از نیروهای شورای حل اختلاف انتخاب کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی «نسیم»، دوازدهمین همایش شوراهای حل اختلاف استان خوزستان با موضوع گسترش فرهنگ صلح وسازش و با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در سالن اجتماعات مجتمع قضایی تندگویان اهواز برگزار شد.

در این همایش 44 نفر از اعضاء و قضات نمونه در جهت صلح وسازش که آمار بالایی برخوداراند با اعطاء لوح سپاس از آنها تقدیر و تشکر بعمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور در دوازدهمین همایش شوراهای حل اختلاف استان خوزستان بر اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: قانون شورای حل اختلاف پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان ایراداتی مطرح که هفته گذشته در کمسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات شورای نگهبان رفع و ان شااله بزودی با ابلاغ این قانون اجرایی می شود. در قانون جدید قوه قضاییه مکلف شده است 20 درصد از کارکنان رسمی اداری را از نیروهای شورای حل اختلاف انتخاب کند .

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش پاداش کارکنان شورای حل اختلاف افزود: تعداد زیادی از اعضای شورای حل اختلاف جوانانی هستند که با تحصیلات بالای دانشگاه در آنجا شاغل هستند که برای افزایش دستمزد اقداماتی در حال انجام است .

ارسال نظر: