ایوبی: امیدوارم روزی به کارکرد رسانه‌ای مستند دست یابیم

کدخبر: 1046664

رئیس سازمان سینمایی در اختتامیه نهمین جشنواره فیلم "سینما حقیقت" گفت: اگر امکان دیده شدن کارهای خوب مستندسازان کشور را فراهم کنیم مردم با کمال میل و علاقه به دیدن این کارها خواهند پرداخت

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم پایانی نهمین جشنواره فیلم «سینما حقیقت» که عصر امروز ۲۹ آذرماه در تالار وحدت برگزار شد در سخنانی، گفت: از همه افرادی که تلاش کردند تا این جشنواره خیلی خوب برگزار شود تشکر می کنم. همچنین تشکر ویژه می کنم از مستندسازان و علاقمندان به مستند که این جشنواره را به یک همایش با شکوه تبدیل کردند.

وی افزود: آنها نشان دادند که مردم ایران در عالی ترین سطح، فرهنگ دیدن فیلم مستند را دارند . بر این اساس اگر امکان دیده شدن کارهای خوب مستندسازان کشور را فراهم کنیم مردم با کمال میل و علاقه به دیدن این کارها خواهند پرداخت.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بارها عرض کرده ام و امروز هم می گویم که مستند ساختن و مستند دیدن یک کار متمدنانه است و هر چقدر هم که به شما مستندسازان سینمای ایران توجه شود و به شما رسیدگی شود باز هم کم است .

ایوبی خاطرنشان کرد: مستندساز یک رسالت دارد. مستندساز می خواهد در قالب مستند مصائب و مشکلات جامعه خود را به بهترین زبان که زبان تصویر است بیان کند. بر این اساس به شماها تبریک می گویم و آفرین عرض می کنم که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دادید.

وی اضافه کرد: بر این اساس امیدوارم در کنار همه امکانات که باید برای شما فراهم شود که می شود یک امکان روایی هم برای شما فراهم شود. آن امکان این است که مقداری با بالا بردن قدرت هضم مسائل به شما مستندسازان اجازه بدهیم تا کار های خود را بسازید و حقایق را بیان کنید.

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: گاهی وقتی برخی از فیلم ها به خاطر مسائل عجیب و غریب به مشکل بر می خورد غصه دار شده و غصه می خوریم و گاهی هم کاری از ما ساخته نیست. اما می توانیم تلاش کنیم این فرهنگ را ایجاد کنیم که می شود نقد کرد، گفتگو کرد و از اقوام مختلف صحبت کرد.

ایوبی به تفاوت فرهنگی ایران با سایر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: من همیشه حسرت می خورم. زیرا ما کشوری به نام ایران بزرگ هستیم. تفاوت کشور ما با سایر کشورهای دنیا این است که تنوع فرهنگی و قومی این که در ایران وجود دارد. در حقیقت این موضوع یک سرمایه بزرگی محسوب می شود.

وی افزود: زیرا اگر شما به یک کشور اروپایی سفر کنید گویی که کل قاره اروپا را دیده اید. ولی این در حالی است که در ایران قدم به قدم با گویش ها و لهجه های مختلفی روبرو هستیم. همچنین باید این فرهنگ را در اقوام مختلف ایجاد کنیم که ظرفیت پذیرش اینکه در فیلم ها، سریال ها و مستندهای خود از آنها حرف بزنیم را دارا شوند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان تصریح کرد: راه مستندسازی راه سختی است ولی شماها خوشبختانه این راه سخت را به خوبی در حال طی کردن هستید و امیدوارم روزی برسد که سینمای مستند علاوه بر اینکه هنر است کارکرد رسانه ای نیز داشته باشد .

ارسال نظر: