آیت‌الله مکارم شیرازی: دشمن از وحدت شیعه و سنی به لرزه می‌افتد

کدخبر: 1046883

این مراجع تقلید اظهار داشت: قدر مشترک بین دو مذهب محبت اهل بیت(ع) است دشمن از این محبت و وحدت می‌سوزد و وقتی وحدت را می‌بیند تن او به لرزه می‌افتد

به گزارش «نسیم» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی روز دوشنبه در دیدار علما و فضلای اهل سنت استان گلستان در مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) قم، ضمن خشنودی از دیدار با علمای اهل سنت بر وحدت بین همه مسلمانان درشرایط کنونی تاکید کرد و افزود: دشمن با تمام قدرت در حال سم پاشی است و نتیجه آن همانی است که در یمن و سوریه می بینیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اختلافات درجاهای محدودی است، اضافه کرد: دود اختلافات به چشم مسلمانان می رود و اسرائیل غاصب راحت نشسته و این نوع اختلافات و آسیب ها را نگاه می کند

وی با تاکید بر اینکه باید از هرگونه اختلاف پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: ما فتوا دادیم که از هرگونه اختلاف باید پرهیز کنیم، این فتوا را نیز به شیخ الازهر فرستادیم و گفتیم که نباید به مذهب دیگران توهین کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: چندین شبکه مزدور به رهبری، مراجع و اهل سنت توهین می کنند، این ها مزدور دشمن هستند و در حقیقت عده ای مزدور این کارها را انجام می دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تا مادامی که وحدت در بین مسلمانان است پیروز هستیم، گفت: برای غرب و اسرائیل فرقی بین شیعه و سنی نمی کند؛ دشمنان تئوری دارند و می گویند، تا اجتماع در حج، نام بردن نام پیغمبر در 5 مرتبه در مکان های بلند و قرآن در بین مسلمانان است نمی شود آن ها را از بین برد.

وی بیان داشت: یکی از این تئوریسین ها می گوید، من دستور می دهم قرآن را بسوزانید به اسم پیامبر(ص) هتاکی کنید و کعبه را از بین ببرید تا راحت بتوانیم زندگی کنیم و بر مسلمانان حکمرانی نماییم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان توطئه و فتنه دشمنان است، بر هوشیاری مسلمین و بصیرت آن ها برای حفظ کعبه اسلام و قرآن تاکید کرد و گفت: انگلیسی ها زمانی که هند در مستعمره آن ها بود، بین مذهب هندوستان اختلاف افکنی می کردند و آن ها را هرروز به جان هم می انداختند و بعد بر آن ها حکومت می کردند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود:پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: «کسی که میان مردم را اصلاح می کند و اختلاف را برمی چیند، مانند مجاهد فی سبیل الله است، چرا که جهاد برای حفظ و عظمت اسلام است اصلاح گر هم باعث عظمت اسلام می شود».

وی ابراز داشت: آیات زیادی در قرآن کریم درباره وحدت و اصلاحات است که بعضی ها، تنها به یکی دو مورد اشاره می کنند و فقط همین ها را یاد گرفتند؛ اما آیات محکم دیگری هم در قرآن کریم درباره اتحاد و وحدت بین مسلمانان قرار دارد که باید آن را مورد توجه قرار داد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: خدا به پیامبر خود فرموده: «ای پیامبر (ص) به مخالفین بگو خدا می تواند با صاعقه آسمانی و یا عذابی از زمین و همچنین لباس اختلاف بین شما را از بین ببرد و به جان هم بیافتید»، این بیان قرآن، بیانگر این حقیقت است که اختلاف بین مسلمانان مانند زلزله و صاعقه آسمانی است و موجب از بین رفتن انسان ها می شود.

این مرجع تقلید با تاکید مجدد بر وحدت مسلمانان، گفت: خدا به مردم می گوید مشرک نباشید و اختلاف، مساوی با شرک است.

وی به بیان خاطره ای از تبعیدشان به مناطق سنی نشین اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی من را به منطقه اهل سنت تبعید کرده بودند و با مراوده هایی که داشتم، توانستم با علمای اهل سنت آنجا ارتباط خوبی پیدا کنم و اکنون نیز این دوستی های ما ادامه دارد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: دیدارهایی نیز با علمای آن ها داریم، این نشان از دوستی ما با علمای اهل سنت است و هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد تا جایی که فرزندان آن بنده خدا مرا به اسم عموی خود صدا می کنند. ک/

ارسال نظر: