تحلیلگر آمریکایی: بسته شدن پرونده "پی‎ام‌‏دی" بی‎اساس بودن اتهامات علیه ایران را ثابت کرد

کدخبر: 1046908

تحلیلگر سیاسی آمریکایی با بیان اینکه طرح اتهامات مربوط به ابعاد نظامی در برنامه‎ هسته‎ای ایران، صرفا بهانه‎‏ای از سوی دولت "جرج بوش" بود، گفت: بسته شدن این پرونده، بی‎اساس بودن اتهامات علیه ایران را ثابت کرد

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

« ویلیام بیمن» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: ایران ثابت کرده است که همواره مقررات منع گسترش سلاح های هسته ای را در چارچوب این معاهده رعایت کرده و گزارش اخیر آژانس نشان می دهد که همه اتهامات علیه ایران از ابتدا بی اساس بوده است .

وی ادامه داد: گرچه سیاستمداران آمریکایی برغم تصریح گزارش مبنی بر نادرستی اتهامات وارده بر ایران همچنان بر تلاش خود برای وانمود کردن عکس این مسئله ادامه می دهند اما همین سیاستمداران هم برغم تفسیرهای بی ربطشان نمی توانند ادعا کنند که ایران بدنبال هدف نظامی کردن برنامه های هسته ای خود بوده است .

بیمن گفت: دولت بوش در تبانی با گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی صرفا با این هدف که توجیهی برای طرح سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران در اذهان مردم آمریکا و کشورهای اروپایی بوجود بیاورند، به جعل اینگونه اتهامات متوسل شد .

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی تصویب لایحه لغو معافیت ویزا در کنگره آمریکا که طبعا در سرنوشت و زندگی ایرانیان مقیم خارج نیز اثر خواهد گذاشت یک تصمیم عاقلانه بوده است، گفت: از نظر من این یک تصمیم تاسف آور از سوی نمایندگان دست راستی کنگره آمریکا و به منظور وارد آوردن ضربه دیگری بر ایران صورت گرفته که با واکنش شدید گروه ها و انجمن های ایرانی آمریکایی مواجه شده است .

بیمن افزود: چنین اقدامی از سوی مخالفان برجام با این هدف صورت گرفته که ایران را بطور غیر مستقیم به همکاری با گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده متهم کنند که البته چنین اتهامی آشکارا مسخره و خنده آور است .

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: همواره رهبران سیاسی ایران هوشمندانه تر و آگاهانه تر از سیاستمداران آمریکایی عمل کرده اند .

وی با بیان اینکه ماشین سیاسی آمریکا مانند یک 'خر لنگ' و بدون آنکه تغییر عمده ای در ماهیت آن پیدا شود از دولتی به دولت بعدی به ارث می رسد، گفت: متاسفانه در دولت اوباما هم در حالی که ایران دشمن آمریکا محسوب می شود هنوز به عربستان سعودی بعنوان یک دوست نگاه می کنند و این در حالیست که دولت سعودی نیز ضمن حمایت از دشمنان آمریکا، خود را دوست آمریکا وانمود می کند.

ارسال نظر: