بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود

کدخبر: 1046928

رئیس ستاد بازسازی عتبات به «نسیم» گفت: این بخش ۶۰ هزار مترمربع زیربنا دارد که با افتتاح آن مشکل زائران برای اقامه نماز جماعت حل خواهد شد/ بخش غیرزیارتی صحن تا یک سال آینده آماده خواهد شد

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفتگو با «نسیم»، گفت: بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) تا 3 ماه آینده افتتاح خواهد شد تا از این طریق بخش زیادی از مشکلات زائران برطرف شود؛ چرا که الان مردم برای اقامه نماز مجبور هستند در خیابان های اطراف حرم بایستند ولی با افتتاح این بخش مشکل زائران از این لحاظ حل خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش زیارتی که قرار است تا 3 ماه آینده افتتاح شود، 60 هزار مترمربع فضا دارد؛ البته کل فضای صحن حضرت زهرا (س) 220 هزار مترمربع است که 110 هزار مترمربع آن مربوط به بخش زیارتی و مابقی بخش غیرزیارتی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه بخش غیرزیارتی شامل موزه، مهمانسرا و کتابخانه است، اظهار داشت: بخش غیرزیارتی صحن تا یک سال آینده آماده خواهد شد؛ البته تمام بودجه مورد نیاز برای این کار از سوی مردم و خیرین تامین شده است و مشکل بودجه ای نداریم.

پلارک خاطر نشان کرد: کل بودجه برای ساخت صحن حضرت زهرا (س) 600 میلیارد تومان بوده که تا الان 400 میلیارد آن هزینه شده است.

ارسال نظر: