مخابرات اعلام کرد: کیفیت ارائه اینترنت و تلفن ثابت به مشترکان افزایش می‌یابد

کدخبر: 1047142

معاون شرکت مخابرات تهران از اجرای طرح جمع‌آوری کابل‌های مسی مخابرات و جایگزینی آن‌ها با کابل‌های نوری خبر داد که این طرح می‌تواند سرویس با کیفیت‌تری در بخش اینترنت و تلفن ثابت به مشترکان ارائه دهد

به گزارش «نسیم»، مهر نوشت: کامران کاظمی در گفتگویی با اشاره به برنامه های مخابرات استان تهران برای توسعه شبکه مخابرات با توجه به تکنولوژیهای روز دنیا گفت: در طرح جایگزینی فیبرهای نوری به جای کابلهای مسی قصد داریم به مشترک نزدیک شویم و تجهیزات شبکه را تا ۲۰۰ متری مشترک برسانیم. این اقدام سبب می شود که افت کیفیت که به دلیل فاصله تجهیزات تا کاربر نهایی، اتفاق می افتد کاهش یابد.

وی مشکل فعلی در اجرای این پروژه را عدم همکاری شهرداری و مخالفت این سازمان با نصب کافوهای نوری عنوان کرد و گفت: با وجودی که تجهیزات این پروژه برای نصب و راه اندازی آماده است اما برای جانمایی آنها، با مخالفت شهرداری تهران مواجه هستیم.

کاظمی با بیان اینکه در حال تعامل و مذاکره برای رفع این مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: البته شهرداری به صورت مقطعی در برخی مناطق مجوزهایی داده است اما با وجود توسعه در این مراکز، نیاز شبکه، خیلی بیشتر از این تعداد است.

وی با اشاره به اجرای این طرح که برمبنای تکنولوژی GPON انجام می شود و براساس آن باید کابلهای مسی مخابراتی قدیمی جمع آوری شود اضافه کرد: اکثر این پروژه، بر روی کانالهای موجود مخابراتی انجام می شود اما در برخی موارد نیز باید در خیابان کافوهای جدید نصب شود.

معاون شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به وجود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار خط تلفن ثابت در تهران گفت: برای اجرای این پروژه قصد داریم از جانمایی کابل های مسی قدیمی استفاده کنیم اما اجرای آن، نیازمند زمان برای کابل برگردان است و شهرداری باید اجازه نصب کابل های نوری را تا زمان اجرای کابل برگردان بدهد. از سوی دیگر در مناطقی نیز امکانات وجود ندارد و باید کابل های جدید نصب شود.

وی اجرای این پروژه را در راستای تغییر تکنولوژیهای مخابراتی و خروج تجهیزات از مرکز مخابراتی به نزدیک مشترک عنوان کرد و گفت: با بهسازی مشترکان فعلی مخابرات و اصلاح مدل ارتباطی آنها، مشکل کیفیت سرویس اینترنت و تلفن ثابت حل خواهد شد.

کاظمی با تاکید براینکه قصد ایجاد شبکه جدید نداریم افزود: هم اکنون درصد زیادی از مشترکان که از کیفیت سرویس خود ناراضی هستند متوجه می شوند که طول مسیر سیم مسی چه در داخل ساختمان و چه در بیرون ساختمان باعث ایجاد نویز می شود و این مساله کیفیت سرویس را پایین می آورد. براین اساس با اجرای این پروژه و کاهش طول مسیر به ۲۰۰ متر، اختلالی در خطوط ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار است در وهله اول، تجهیزات GPON جایگزین کافوهای ONU قدیمی که تنها سرویس صوت را پشتیبانی می کردند شود که پیش بینی می شود این جایگزینی، در صورت تعامل با شهرداری، ظرف مدت ۶ ماه اول سال آینده انجام پذیرد. اما اینکه کابل های نوری جایگزین کل شبکه مخابرات تهران شود به زمان طولانی تری نیاز است.

ارسال نظر: