نخست‌وزیر گرجستان استعفا کرد

کدخبر: 1047433

نخست‌وزیر گرجستان که دو سال پیش به این سمت منصوب شده بود، در یک اقدام ناگهانی بدون ذکر دلیل از سمت خود استعفا کرد

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

«ایراکلی گاریباشویلی» نخست‌وزیر گرجستان روز چهارشنبه (دیروز) بدون ذکر دلیل از سمت خود کناره‌گیری کرد .

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در اینباره گزارش کرد، گاریباشویلی در زمان اعلام استعفای خود، دلیل مشخصی برای این اقدام اعلام نکرد و تنها به این جمله بسنده کرد: «ما آزادی و شأن و منزلت را به شهروندان خود بازگرداندیم ».

با اینحال، رسانه‌های گرجستان گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده‌اند مبنی بر آنکه نخست‌وزیر مستعفی این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرده تا بتواند تمام انرژی خود را بر کمپین انتخاباتی حزب «رویای گرجستان» در انتخابات پارلمانی نوامبر سال آینده میلادی، متمرکز کند .

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که محبوبیت حزب رویای گرجستان به تدریج به دنبال اوضاع نابسامان اقتصادی این کشور دچار افت شده است .

طبق قانون اساسی گرجستان، با استعفای نخست‌وزیر، کابینه به حالت تعلیق درمی‌آید و رئیس‌جمهور این کشور یک هفته فرصت دارد تا با رایزنی پارلمان، نخست‌وزیر جدید را معرفی کند .

گاریباشویلی ۳۳ ساله دو سال پیش به این سمت منصوب شده است و برخی از منتقدان وی می‌گویند که او تجربه سیاسی لازم برای این سمت را در اختیار نداشته است .

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که احتمالاً «گئورگی کویریکاشویلی» وزیر خارجه کنونی گرجستان بعنوان جایگزین گاریباشویلی معرفی خواهد شد.

ارسال نظر: