دومین یادمان یاور صدیق انقلاب مرحوم استاد پرورش برگزار شد

کدخبر: 1047641

دومین یادمان یاور صدیق انقلاب مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش امروز بعد از اذان مغرب در تهران حسینیه حضرت فاطمه (س) با حضور مقامات لشگری و کشوری و نمایندگان مجلس برگزار شد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، در ابتدای این مراسم سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره نکات برجسته شخصیتی مرحوم استاد پرورش به ایراد سخن پرداخت و بیان داشت: آقای پرورش 50 سال در راه حکومت اسلامی مبارزه کرد. وی گفت: 50 سال مبارزه بدون انحراف از صراط مستقیم الهی و بهره¬مندی از اخلاق و رفتار اسلامی کار مشکلی است که استاد پرورش به خوبی از عهده آن برآمدند.

رحیم صفوی در ادامه افزود: چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب و زمان وزارت و چه حوادث و فتنه¬های اخیر تغییری را در رفتار ایشان ایجاد نکرد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به بعد اخلاقی و عرفانی مرحوم پرورش گفت: استاد پرورش به اسلام فقاهتی ایمان کامل داشتند و از همه مهمتر بعد اخلاقی و عرفانی ایشان بود که از او یک انسان تاثیر گذار بوجود آورده بود که در هر محیطی که وارد می¬شدند شعاع اطراف خودشان را نورانی می¬کردند.

وی افزود: پرورش یک انسان مطلوب قرآنی و اهل بیتی بود که به بنیان ¬گذاری انقلاب اسلامی کمک کرد و نسل فعلی ما می-تواند او را به عنوان یک الگو انتخاب کند.

رحیم صفوی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: در اسفند ماه انتخاباتی داریم که این جوانان و ملت ما هستند که با یک هوشیاری سیاسی نسبت به شرایط داخلی و خارجی انسان¬هایی را انتخاب می¬کنند که امتحان داده باشند. نسبت به ولایت فقیه افرادی باشند که ایمان داشته باشند و پیرو ولی فقیه باشند. چارچوب¬ اداره یک حکومت اسلامی را بدانند.

وی در پایان بیان داشت: انسان¬هایی که فهم و درک قانون اساسی و ولایت فقیه را داشته باشند و در فتنه¬های 78 و 88 امتحان خود را پس داده¬ باشند.

پس از پایان سخنرانی سردار رحیم صفوی از کتاب " یاران امام به روایت اسناد ساواک" که به خاطرات و اسناد دوران مبارزه استاد پرورش پرداخته است با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، سردار سرلشگر رحیم صفوی و صالح پرورش فرزند استاد پرورش رونمایی شد.

در ادامه این مراسم میزگردی با حضور آقایان حجت الاسلام والمسلمین سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر فرشیدی، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، سید محمد غرضی، نجفی نویسنده کتابی درباره زندگی مرحوم پرورش، مهندس مرتضی نبوی مدیر مسئول روزنامه رسالت و تنی چند از مقامات لشگری و کشوری برگزار شد که هر یک به تبیین ابعاد زندگی عرفانی، سیاسی و مبارزاتی مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش پرداختند.

ارسال نظر: