سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد: دستگیری و ساماندهی ۷۰۷۰ معتاد متجاهر

کدخبر: 1047941

افشار گفت: در هشت ماه گذشته ۴۲۲ هزار و ۳۴۹ کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور کشف شده است و در این رابطه ۱۶۴ هزار و ۲۶۳ قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت: ‌پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست خبری صبح امروز گفت: در ۸ ماه گذشته ۴۲۲ هزار و ۳۴۹ کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور کشف شده است. وی عنوان کرد: در این کشفیات می‌توان به‌کشف ۱۰۸۹۰ کیلو تریاک، ۴۹۶۱ کیلو مورفین، ۳۲۵۴۰۳ کیلو تریاک، ۶۱۷۶۶ کیلو حشیش، ۱۳۷۵ شیشه و ۱۷ هزار سایر مواد اشاره کرد. وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به میزان بالای کشفیات در ۸ ماه ابتدایی امسال در مبارزه با موادمخدر هیچ شهیدی نداشته‌ایم. همچنین در این رابطه ۱۶۴ هزار و ۲۶۳ قاچاقچی موادمخدر دستگیر و دستگاه قضا معرفی شده‌اند. ۴۹ قاچاقچی نیز در ۱۷۵۸ عملیات به هلاکت رسیدند.

افشار اظهار داشت: در عملیات‌های دیگر نیز ۷۰۷۰ معتاد متجاهر دستگیر و ساماندهی شدند. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قیمت تریاک اکنون به هر مثقال ۲۰۷۷۵ تومان رسیده و پنج سانت هرویین ۹۴۱۸ تومان عرضه می‌شود؛ همچنین تولید هرویین در داخل بسیار محدود است و نظارت‌ها و جلوگیری از ورود پیش ساز‌ها بسیار زیاد است. قیمت شیشه نیز از گرمی ۲۹ هزار در سال گذشته همین موقع به ۷۶ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی از واردات شیشه و ترامادول داریم که در آنسوی مرز‌ها تولید و وارد کشور می‌شود که دراین‌باره کم کاری غربی‌ها را در امر مبارزه با مواد مخدر را شاهد هستیم و از کمک‌های آن‌ها راضی نیستیم.

افشار اظهار کرد: ما اثبات کردیم که توانمند هستیم و در مبارزه با موادمخدر با جدیت عمل می‌کنیم؛ طبق آمار‌ها ما موفق‌ترین کشور دنیا در امر مبارزه با موادمخدر هستیم.

افشار افزود: ‌مرگ‌های ناشی از سوء مصرف با وجود افزایش در شش ماه اول، در هشت ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱. ۹ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر: