نوش‌آبادی: "خانه دختر" بنیان‌های خانواده را هدف قرار داده است

کدخبر: 1047955

سخنگوی وزارت ارشاد به «نسیم» گفت: فیلم چندین بار اصلاح شده ولی اصلاحات مورد تایید وزیر ارشاد نیست/ وزارت ارشاد به فیلمی که به بنیان‌های خانواده تعرض کند، واکنش نشان می‌دهد

حسین نوش آبادی در گفتگو با «نسیم»، درباره توقیف فیلم «خانه دختر» گفت: شخص وزیر ارشاد از همان ابتدا نسبت به این فیلم حساسیت نشان داد و با نظر وی مسئله اصلاحات «خانه دختر» پیگیری شد و زیر چندین بار خواستار اصلاح برخی سکانس های فیلم شد؛ با این حال اصلاحات چند باره برخی سکانس های فیلم رضایت وزیر ارشاد را جلب نکرد.

وی ادامه داد: وزیر بعد از تماشای فیلم اصلاح شده قاطعانه اعلام کرد که با توجه به اینکه اصلاحات مورد نظر تا الان در فیلم اجرایی نشده، «خانه دختر» فعلا در دستور اکران قرار نمی گیرد.

سخنگوی وزیر ارشاد با بیان اینکه وزیر اعلام کرده است که برای رفع برخی شبهات فیلم اصلاحاتی باید در فیلم انجام شود و فیلم هنوز نیاز به اصلاحات تکمیلی دارد، اظهار داشت: البته توقیف راه حل نیست بلکه باید مشکلات فیلم رفع شده و بعد از رفع آنها فیلم اکران خواهد شد؛ ولی تا الان این مهم محقق نشده است.

نوش آبادی تصریح کرد: برخی سکانس های «خانه دختر» مسئله ساز است و چون هنوز اصلاحات این سکانس ها انجام نشده، فیلم تا اطلاع ثانوی به دستور وزیر ارشاد در لیست اکران قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه تا الان این فیلم 3 یا 4 بار اصلاح شده ولی هنوز با آن موافقت نشده است، خاطر نشان کرد: اینکه چه بخش هایی را از فیلم مورد اصلاح قرار گرفته است را نمی دانم، ولی وزیر اهل تعارف نیست و اگر نظر وزیر ارشاد در این زمینه تامین نشود، فیلم اکران نمی شود.

سخنگوی وزیر ارشاد افزود: وزیر ارشاد به اصول، ضوابط، معیارهای اخلاقی و فرهنگ عمومی کشور پایبند هستند و بر اساس سیاست های کلی باید فیلم ها و محصولات فرهنگی در جهت تقویت فرهنگ عمومی کشور و ارتقای اخلاق و شکوفای استعدادهای هنری بیانجامد.

نوش آبادی خاطر نشان کرد: بحث خانواده مسئله مهمی است و اگر فیلمی بخواهد به بنیان های یک خانواده تعرض کند، طبیعی است که نسبت به آن واکنش نشان داده می شود و قطعا وزیر ارشاد در این مسائل دقیق عمل می کند.

ارسال نظر: