پیام شهردار تهران به جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی

کدخبر: 1047963

شهردار تهران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی که با حضور هنرمندان ۸ کشور اسلامی از سوی سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود، در پیامی تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران این عرصه را ارج نهاد

به گزارش «نسیم»، شهردار تهران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی که در هفته وحدت و با حضور هنرمندان ۸ کشور اسلامی از سوی سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود، در پیامی تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران این عرصه را ارج نهاد.

متن پیام به این شرح است:

هوالخلاق العلیم

هنر مانا و ممدوح، زاییده شور و شعور هنرمند است. هنرمندی که به تعبیر ظریف نظامی بزرگ، در صف کبریا، پشت سر پیامبران الهی می‌ایستد و در طرح اندازی از عالم قدس به عالم محسوس، نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند. انکار چنین هنری و نادیده گرفتن هنرمندی از این دست، انکار تجلی الهی است که احسن الخالقین است و بر خلق خود آفرین می‌گوید.

هنر زبانی جهانی دارد و در میان هنر‌ها، موسیقی یگانه هنری است که فارغ از شکل و بی‌واسطه بر جان آدمی مؤثر می‌افتد. استفاده درست از این هنر، چونان همه هنرهای دیگر، علاوه بر توانایی بیان، نیازمند جانی پاکیزه و نیتی بلند است تا شنونده را ذوق دیدار بیافزاید و جانش را سرشار از ذکر و سودای دوست کند.

نخستین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی در زمانه‌ای که مهر و مهربانی زیر چکمه‌های جاهلان متنسک و دشمنان محیل اسلام و مسلمانان مخدوش گشته و هر لحظه دینی خشن و معتقدانی سَبُع از اسلام و مسلمانان برای جهانیان تصویر می‌شود، فرصتی است، هرچند کوچک تا دریچه‌ای زیبا به سوی مهربان‌ترین تجلی حضرت حق جل و علا بگشاید و فرصتی به دست دهد تا هنرمندان این عرصه از جای جای جهان، به حسن و لطف در کنار هم بنشینند و نغمات و الحانی را به شنوندگان عرضه کنند که شایسته نام محمد (ص) و در تلاش برای نشان دادن جلوه‌ای از جلوات بهشت برای ایشان باشد.

تلاش همه شما عزیزان دست‌اندرکار و هنرمندان عزیز را ارج می‌نهم و برای همگان توفیقِ خدمت و شکوفایی طبع و تخیلی خلاق آرزو می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

ارسال نظر: