قزوه: هنوز خیلی از شعرهای اسفندقه درباره فتنه چاپ نشده است

کدخبر: 1048085

این شاعر در مراسم بزرگداشت اسفندقه گفت: در این روزها که به ایام حماسه ٩ دی نزدیک می‌شویم، دقیقا رصد که می‌کردم به اینجا رسیدم که متاسفانه تنها چهار یا پنج شاعر به میدان آ‌مده‌اند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضا قزوه در مراسم بزرگداشت اسفندقه گفت: صحبت کردن راجع به امیری اسفندقه هم سخت است هم آسان. وی افرود: در این روزها که به ایام حماسه ٩ دی نزدیک می‌شویم، دقیقا رصد که می‌کردم به اینجا رسیدم که متاسفانه تنها چهار یا پنج شاعر به میدان آ‌مده‌اند.

وی ادامه داد: یک شیرزنی به اسم خانم جنیدی، که مادر چند شهید هستند آن زمان از ورامین چندین اتوبوس خانم را آوردند تا صفی را در مقابل بدخواهان در مقابل بیت رهبری تشکیل دهند که زبانم لال صدمه ای به بیت آقا وارد نشود.

قزوه گفت: اقای امیری اسفندقه در آن زمان جلسه شعری را در دانشگاه تهران داشتند با فرزندان شهدا، ایشان جلوی دانشگاه به فرزندان شهدا زنگ میزدند، که در این شلوغی به دانشگاه نیایند، که دستگیر می شوند، ایشان را می برند و کتک می زنند، کلی تلاش کردیم، تا بتوانیم ایشان را آزاد کنیم، ایشان کتک هم خورد اما می گفت، اگر کتک هم بخورم از خط انقلاب خارج نمی شوم، اسفندقه شعرهای زیادی در آن زمان دارند، که خیلی هایش چاپ نشده است.

این شاعر گفت: حضرت آقا هم این شعرها را دیدند، من در صداوسیما جلسه ای بود، گفتم، ایشان هنوز بیمه نیستند، پسرش مریض بود، بیمه نداشت، خرج عملش ١٦ میلیون شد، چه کسی به داد این شاعر رسید. وی گفت: اگر امروز امیری را دوست داریم به خاطر سلامت بودن اوست، پدرش که دو فرزند شهید داده است، در کوچه ای که پروین اعتصامی زندگی می کرد و به نام او بود می خواستند به نام این دو شهید بزنند اما پدرشان احازه ندادند و گفتند این ادبیات بوده است که ما هستیم، من از زبان شفیعی کدکنی شنیدیم، که به اسفندقه گفت: قصاید تو بسیار زیبا است و برای امیری قصیده گفت، ٥ قصیده برای من گفته است اما خود من به عنوان قزوه فقط یک غزل برای او گفته ام. وی در پایان گفت: حق برادری را بر من تمام کرده است، امیری ارزش این را دارد که برایش شعر بگوییم.

ارسال نظر: