سردار نقدی در جمع مسئولان سیاسی نیروهای مسلح:

بهبود وضع معیشتی به واسطه ارتباط با غرب سرابی بیش نیست

کدخبر: 2000171

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر غربی‌ها وارد اقتصاد ایران شوند، اقتصاد ما مصرفی خواهد شد نه مبتنی بر تولید و بهره‌گیری شایسته از ظرفیت‌های داخلی.

به گزارش « نسیم »، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پنجمین گردهمایی مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: بهبود وضع معیشتی مردم به واسطه ارتباط بیشتر با آمریکا و غرب سرابی بیش نیست.

نقدی در این همایش با اشاره به اهمیت "اقتصاد مقاومتی" و ضرورت توجه بیشتر مسئولین نسبت به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، گفت: سودآور کردن سرمایه، حذف قوانین دست و پاگیر برای کارآفرینی، تمرکز بر اقتصاد مردمی و کم هزینه، نظارت بر قیمت ها و کنترل بازار، جذب سود اصلی توسط تولیدکننده کالا نه دلال و واسطه و جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه کالا بخشی از راهبردهای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه عوامل اصلی برای دستیابی به اقتصاد پیشرو را داریم، گفت: پس چرا اقتصادمان پیشرفته نیست؟ و برای اقتصاد شکوفا چه چیزی کم داریم؟

نقدی در ادامه افزود: اگر ما آنگونه که در حوزه‌های نظامی که از ظرفیت های داخلی استفاده کرده و به نتایج مطلوب و بی نظیری دست یافتیم؛ از ظرفیت ها و توانمندی های موجود بهره می بردیم؛ امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد شکوفا دارای شش مؤلفه اصلی شامل نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی است که در کشور ما همه این مؤلفه ها با ظرفیت بسیار بالایی موجود است؛ اما استفاده از این ظرفیت ها مدیریت صحیح می خواهد. همان مدیریتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و موجب شد بدون اتکا به دیگران ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت های داخلی بر همه جهان غلبه نماید و پیروز شود.

نقدی در ادامه به تلاش گسترده غرب برای ادراک سازی در جهت باورپذیر کردن این رویکرد که بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران در گرو رابطه با غرب و سرمایه گذاری خارجی است، اشاره کرد و افزود: اگر غربی ها وارد اقتصاد ایران شوند، اقتصاد ما مصرفی خواهد شد نه اقتصاد مبتنی بر تولید و بهره گیری شایسته از ظرفیت های داخلی لذا نتایج خوشبینی در سازش با غرب به بهانه بهبود وضعیت معیشتی مردم سرابی بیش نخواهد بود.

پنجمین گردهمایی مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح صبح امروز به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جانشین فرمانده کل ارتش،رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر صفار هرندی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد که در آن کارشناسان سیاسی نیروهای مسلح به بیان نظرات و تحلیل مسائل مختلف سیاسی منطقه و جهان پرداختند.

ارسال نظر: