گزارش کامل «نسیم آنلاین» از همایش ائتلاف بزرگ اصولگرایان

سند وحدت امضا شد

کدخبر: 2000685

همایش بصیرت و تجدید میثاق با ولایت دقایقی پیش با حضور حضرت آیت الله موحدی کرمانی و حجج الاسلام ابراهیمی و تقوی آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب « نسیم آنلاین » همایش "بصیرت و تجدید میثاق با ولایت" به منظور پاسداشت یوم الله 9 دی به همت شورای همگرایی اصولگرایان استان تهران در سالن لاله واقع در جنب مصلای تهران برگزار شد. آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، حجج اسلام حسین ابراهیمی و سیدرضا تقوی، مرتضی آقا تهرانی، ابوترابی فرد، آیت الله روح الله قرهی، غلامعلی حدادعادل، شهاب‌الدین صدر، مجتبی رحماندوست، مسعود زریبافان، محمد حسن طریقت منفرد، حسین مظفر، عبدالحسین روح‌الامینی، زهره طبیب‌زاده، فاطمه رهبر، حسین استاد آقا، صادق محصولی، زهره الهیان، ابراهیم کارخانه‌ای، مهدی چمران، غلامرضا خواجه سروی، حسن بیادی، مهرداد بذرپاش، سعید حدادیان، لطف الله فروزنده، محمود فرشیدی و جمعی دیگر از چهره‌های اصولگرا از حاضرین در این همایش هستند.

* نیروهای مومن به انقلاب برای استحکام نظام امروز دور هم جمع شده‌اند سید شهاب الدین صدر، دبیر همایش ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه این همایش از سوی آیت الله موحدی کرمانی برگزار میشود، اظهار داشت: در واقع این همایش از سوی شورای همگرایی اصولگرایان برای تجدید میثاق با ولایت برگزار شده است.

وی بزرگداشت نهم دی را یکی از اهداف این همایش خواند و گفت: نیروهای مومن به انقلاب برای استحکام نظام امروز دور هم جمع شده اند.

صدر در ادامه گفت: بررسی برنامه ها، تببین روش ها و راهکارهای مقالبله با خط نفوذ دشمن و بررسی تهدید ها و فرصت های اصولکرایان در چند ماه آینده منتهی به انتخابات از دیگر اهداف این نشست است. * کمیته‌های مهمی در سطوح اول و دوم تشکل‌های اصولگرا با محوریت روحانیت شکل گرفته است

حجت الاسلام حسین ابراهیمی مسئول شورای همگرایی اصولگرایان استان تهران در همایش ائتلاف اصولگرایان گفت: کمیته های مهمی در سطوح اول و دوم تشکل های اصولکرا برای وحدت با محوریت روحانیت شکل گرفته و فعالیت های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه نهم دی خروشی برای انسداد حرکتی مخرب بود، گفت: همان فتنه ای که ما و نظام را تا لب پرتگاه پیش برد، جریانی که از خارج تغذیه می شد خطرات بزرگی برای کشور پدید آورد اما آنچه موجب دفع این خطر شد اولا حضور هوشیارانه رهبری و دوم حضور مردمی آگاه بود و نهایتا علما که با شجاعت به میدان آمدند و بصیرت بخشی کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: همه اصولگرایان با محوریت روحانیت در خط رهبری حرکت کرده اند و در واقع افتخارما برعهده داشتن محوریت این وحدت از سوی آیت الله موحدی کرمانی به عنوان فقیهی عالم و بصیر است و خوشحالیم که علمای قم و تهران همه از این وحدت حمایت کردند.

* سران تشکل‌های بزرگ اصولگرا سند وحدت و گذشت از منافع شخصی امضا کردند سید رضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در همایش بزرگ ائتلاف اصولگرایان گفت: پیام این مجلس همت، وحدت و گام نهادن در مسیر حق و حقیقت و همچنین بیعت با آرمانهای شهدا و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

وی افزود: همه کسانی که امروز در این مکان هستند عزم این دارند تا در صف واحد برای رسیدن به موفقیتی بزرگ حرکت خود را آغاز کنند و شک نداریم جمعی با این ویژگی‌ها دربرابر هر مشکلی پیروز خواهد بود و به هدف می رسد.

قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هر ملتی و هر جمعی که قابلیت های خود را افزایش دهد به مقدار جهاد و کوشش خود عنایات الهی شامل حالش خواهد شد، افزود: اگر هزار بار فریاد بزنیم اصولگراییم، فایده ندارد بلکه باید گفت به عمل کار برآید؛ باید باور کنیم شایستگی داریم و میتوانیم ولی اگر شرایط و بستر را فراهم نکنیم راه به جایی نخواهیم برد .

وی تاکید کرد: نکته مهم اما این است که در این مسیر باید خود را سبک کنیم و منیت ها را دور بریزیم چرا که با داشتن بندها و زنجیرها نمیتوانیم حرکت کنیم پس باید خودبینی ها را کنار بگذاریم و متوجه باشیم که یک هدف و یک مسیر داریم.

حجت الاسلام سید رضا تقوی ادامه داد: نظام هستی بر این شکل گرفته که تا قومی خودش تغییر نکند سرنوشتش تغییر نخواهد کرد، بنابراین همه اصولگرایان با همه سلیقه ها به این نتیجه رسیده اند که امروز باید با هم حرکت کنند و همین که همه گروهای اصولگراها منیت را کنار گذاشته اند خود نشانه رشد است.

وی با بیان اینکه در همین جا باید از آیات یزدی، مصباح و موحدی تشکر کنیم که با جلساتی که داشتند باعث شدند همه کسانی که به آنها دل بسته اند کنار هم جمع شوند، اظهار داشت: همه اصولگرایان آوای ائتلاف سردهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین اظهار داشت: اصولگرایان تا به امروز جلسات سنگین دلسوزانه و پرنشاطی داشته اند بنابراین عنایات الهی قطعا نصیب حال ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات مهمی انجام دهیم گفت: سرمایه اجتماعی بزرگ اصولگرایان باید هم افزایش یافته و هم دورهم جمع شود.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در عین حال با بیان اینکه مردم میدانند که اصولگرایان برای خدمت حرکت میکنند و این حس اعتماد باید در مردم تقویت شود، گفت: نیاز داریم بر همه مشترکات و اصولهایی که همه قبول داریم تمرکز کنیم و سلیقه ها را کنار بگذاریم و باید نخبگانی که دل به انقلاب دارند را بسیج کنیم.

وی ادامه داد: باید شرایط حساس امروز را درک و آن را تبیین کنیم و آن را به جامعه منتقل کنیم و روی آن کار ویژه انجام دهیم، موقعیت امروز در داخل و خارج حساس است و مدام باید برای مردم تبیین شود. همچنین باید برای مردم امید به آینده ترسیم شود چرا که اصولگرایان و انقلاب بن بستی ندارند.

تقوی همچنین گفت: ترجیح منافع اصولگرایان و منافع ملی بر منافع شخصی نکته مهم بعدی برای ماه های آینده است.

وی با بیان اینکه برخی از اصولگرایان امروز نمیدانند که دردام رقیب افتاده اند، گفت: برخی میدانند رای نمی آورند و آمده اند رای بشکنند که دراینجا اینحا گذشت لازم است.

هنوز امضای پای برجام خشک نشده دستبرد به دارایی‎های ایران آغاز شد

غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در همایش بزرگ ائتلاف اصولگرایان ضمن تشکر از همه کسانی که دعوت شورای مرکزی اصولکرایان را پذیرفتند حضور جمعیت قابل توجهی از اصولگرایان را در همایش امروز را دلگرم کننده خواند و گفت: بعد از ماه ها مشورت و همدلی میان تشکل های بزرگ اصولکرا و استمداد فقهای ارجمند یعنی آیات یزدی مصباح و موحدی؛ شورای مرکزی ائتلاف شکل گرفت و امیدواریم شاهد نتایج مثبت ائتلاف در ماههای آتی باشیم.

وی گفت: نهم دی لبریز شدن کاسه صبر ملتی بود که هشت ماه رنج کشیدند و صبر کردند؛ عده ای گمان میکردند صبر و سکوت مردم نشانه رضایت به رذالت آنهاست اما مردم بصیر در روزی که به عاشورا و امامشان توهین شد صبرشان تمام شد.

حداد عادل ادامه داد: نهم دی؛ نه بزرگ به فتنه بود روزی که مردم نشان دادند هنوز راه خود را گم نکرده اند و قدر وحدت را می دانند و جایگاه و ارزش ولایت فقیه را میدانند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان به ۱۸ سال پیش برای انتخابات پیش رو نگاهی بیاندازند و فراز و فرودها را بررسی کنند و تلخ و شیرین را بیازمایند، متذکر شد: اصواگرایان بدانند این انتخابات شرایط بسیار حساسی است که البته دوام انقلاب شرایط را روز به روز حساس تر کرده و نیاز بیشتری به بصیرت و حضور در میدان دارد.

وی در عین حال گفت: روزی بود که ماهواره ها مدام تبلیغ میکردند که مردم پای صندوق رای نیایند حال چه شده است که شبکه های ماهواره ای مانند "من و تو" هر شب برای انتخابات ما برنامه پخش می کنند و حرفی از عدم حضور نمی زنند این نشان از این است که برای مدیریت افکار عمومی ما برنامه دارند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه شرایط بین المللی انقلاب هم حساس است، اظهار داشت: آمریکایی که شعار مبارزه با تروریسم میدهد امروز ایران و حزب الله را تروریسم میدانند و برای هلاکت رییس یک گروه تکفیری در سوریه ابراز ناراحتی می کند.

وی با اشاره به بدعهدی های آمریکایی ها در قبال برجام ، گفت: هنوز امضای پای برجام خشک نشده دستبرد به دارایی های ایران آغاز شده است و در واقع مردم ما امروز می فهمند که روزی که رهبری اجازه مذاکره دادند اما گفتند این یک امتحان است چه چیزی گفتند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: اگر در این انتخابات پیروز شویم همه طیف های اصولگرایی بهره مند می شوند و اگر پیروز نشویم همه متضرر می‌شویم

وی در عین حال تاکید کرد: اصولگرایان اگر برای خدا ثبت نام کرده اند آماده باشند برای خدا کنار بروند و بدانند همه باید هر تصمیمی که شورای وحدت گرفت را قبول داشته باشند تا افراد اصلح برای انتخابات معرفی شوند

حداد ادامه داد: همه بدانند عده ای در صدد تخریب اصولگرایان و تفرقه بین آنها هستند و اخبار دروغ منتشر می کنند پس همه حواسشان جمع باشد فریب دروغ را نخورند.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته دیده ایم که برنامه ریزی کرده اند برای اینکه بگویند اصولگرایان به وحدت نمی رسند، اظهار داشت: مردم به اخبار دروغ توجه نکنند و فریب نخورند چرا که برخی میخواهند علاوه بر مجلس، انتخابات خبرگان را هم دو قطبی کنند که این خیانت به انقلاب است.

وی افزود: هنوز هم میگوییم که نباید دولت را تضعیف کرد بلکه باید توجه داشت که اولویت امروز ما و مجلس آینده مساله اقتصادی است.

سهم‌خواهی از همین الان یعنی شکست

آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همایش بزرگ ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه مقطع امروز کشور بسیار حساس است، گفت: شرط پیروزی و موفقیت دو چیز است که اول استمداد از ذات مقدس الهی است و مبادا اکر تجمع بزرگی داشتیم به آن مغرور شویم.

وی افزود: مبادا گروه گرایی و سهم خواهی در ورود ما به این گروه اصولگرا نقش داشته باشد. باید روحیه‌ای داشته باشیم که اگر بر اساس تصمیم شورای مرکزی ائتلاف، عده ای اصلح انتخاب شدند ولی از حزب متبوع ما کسی نیست، ذره‌ای ناراحت نشویم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اگر اخلاص باشد، مورد لطف خدا قرار می‌گیریم، گفت: وقتی اخلاص باشد دیگر بر سر صندلی مجلس دعوا نمی شود و فرد می‌گوید اگر با آمدن من رای اصولگرایان می شکند، پس کنار می روم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز دلیل بسیاری از شکست ها را نبودن اخلاص عنوان کرد و گفت: شرک خفی این است که در عمل خود، غیر خدا را وارد کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی درخصوص انتخابات مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد: کدام یاری دین بهتر از اینکه خبرگانی انتخاب کنیم که ولایت را تحکیم کند؟

وی ادامه داد: خدا به رهبر انقلاب طول عمر دهد و امیدواریم دیگر نیازی نباشد تا ظهور امام عصر(عج)، خبرگان فردی را انتخاب کنند ولی باید فکر بعد را نیز کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: مردمی که خبرگان را انتخاب می کنند باید دقت داشته باشند و به افراد مورد اعتماد مراجعه کنند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنوز مجلس ششم را فراموش نکردیم. ما مجلسی می‌خواهیم که جلوی رهبری نایستد چون اگر نماینده ای تابع ولایت بود، حتما دلسوز مردم و کشور نیز هست.

وی ادامه داد: فردی می آید و رای اصولگرایی را می‌شکند و می‌گوید که من احساس تکلیف کردم؛ نه می‌خواهد احساس تکلیف کنی و نه رای داری؛ در موضوع انتخابات خبرگان نیز تلاش هایی در حال انجام است و گروه‌های زیادی از اصولگرایان جمع شده اند اما نباید به این تعداد خود غره شویم.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ضرری که همیشه اسلام خورده به این دلیل بوده که برخی افراد، حق و باطل را با هم مخلوط کردند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همین راستا به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در این فتنه خیلی‌ها می گفتند این 2 نفری که پیشگام فتنه اند، داری سوابق طولانی در انقلاب هستند؛ درست است. اگر این سابقه را نداشتند نمی‌توانستند مردم را فریب بدهند.

ارسال نظر: