نویسنده "عباس دست طلا" زندگی یک شهید هنرمند را روایت می‌کند

کدخبر: 2000693

محبوبه معراجی‌پور از انتشار کتاب جدیدش با موضوع زندگی شهید قاضی آهنگساز انقلابی خبرداد.

محبوبه معراجی‌پور، نویسنده در گفتگو با «نسیم»، درباره کتاب های در دست نوشتنش گفت: یک کتاب به سفارش بسیج جامعه پزشکی در دست دارم که زندگی نامه یکی از شهیدان شاخص جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه نام این کتاب، "درغربت آلواتان" است، افزود: این کتا برای بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود ؛ این شهید با وجود اینکه اعلام می‌کند که اگر بخواهد می‌تواند نیروهای جبهه مقابل را هم مداوا کند؛ زیرا پزشکان، مرزی برای خدمت به مردم ندارند، مورد حمله نیروهای معاند انقلاب در غرب در قرار می‌گیرد. نیروهای دشمن این شهید بزرگوار را به همراه سه‌تن از همراهانش در جنگل‌های آلواتان به شهادت می‌رسانند و بعد جنازه آنها را به خاک می‌سپارند. هفت سال طول می‌کشد تا خانواده‌هایشان اجساد این شهدا را می‌یابند .

این نویسنده کتاب بعدی اش را نوشتن درباره یک شهید هنرمند معرفی کرد و گفت: شهید قاضی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است که به دلیل فعالیت‌های هنری‌اش در زمینه آهنگ‌سازی معروف‌ است، وی آهنگ‌سازی تعدادی از معروف‌ترین سرودهای انقلابی مانند "روح منی خمینی" و... را برعهده داشته است؛ نام کتاب را به احتمال زیاد "پیانوی سفید" خواهم گذاشت.

ارسال نظر: