سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

تشکیل شورای فرا قوه‌ای می‌تواند گره‌گشای آسیب‌های اجتماعی باشد

کدخبر: 2001038

دکتر عباس قائدی رحمت در گفتگو با «نسیم‌آنلاین» تاکید کرد: تشکیل شورای اجتماعی کشور مطمئناً در جهت توجه به رهنمودها و هشدارهای مقام معظم رهبری در جهت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی « نسیم‌آنلاین »: عباس قائدی رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نسیم‌آنلاین» در رابطه با خبر تشکیل شورای اجتماعی کشور گفت: ما هم‌اکنون یک کمیسیون اجتماعی در مجلس و یک کمیسیون اجتماعی در دولت داریم. در بخش‌های دیگر نیز تمامی سازمان‌ها کمیسیون‌های اجتماعی دارند. برای اینکه در حل آسیب‌های اجتماعی اتفاقات خوبی رخ دهد تشکیل چنین شورایی بی‌دلیل نبوده است.

قائدی رحمت در ادامه افزود: به عقیده بنده با توجه به جلساتی که مسئولان کشوری با مقام معظم رهبری در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند مطمئناً تشکیل چنین شورایی در جهت توجه به رهنمودها و توصیه‌ها و هشدارهای ایشان است. اگر این شورا یک شورای فرا قوه‌ای و دستگاهی باشد مطمئناً می‌تواند کارگشا باشد. اما اگر این شورا محدود به دولت باشد لزومی ندارد چراکه هم دولت و هم مجلس کمیسیون اجتماعی دارند. بدون شک این شورا باید متشکل از مقامات بلندپایه کشوری و همچنین نخبگان دانشگاهی و اساتید صاحب‌نظر باشد.

وی همچنین گفت: در مورد تشکیل این شورا باید در نظر داشته باشیم که هدف اصلی چنین شورایی باید کار کردن و تصمیم‌گیری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی باشد. امروز رأس هرم آسیب‌های اجتماعی معضل اعتیاد است. باید رسیدگی و توجه خاصی به این آسیب اجتماعی شود. همچنین بعد از اعتیاد معضل طلاق یکی دیگر از آسیب‌هایی است که می‌تواند پایه‌گذار خیلی از آسیب‌های اجتماعی دیگر باشد. با توجه به آمارهایی که بنده شنیده‌ام نزدیک به یک‌چهارم ازدواج‌های صورت گرفته در کشور به طلاق ختم می‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در کنار رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی باید به بحث فرهنگ‌سازی نیز توجه شود. امروز با توجه به استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی معضلات بسیار مختلفی ایجادشده است. پس قبل از اینکه این ابزارها باعث آسیب رساندن به خانواده‌ها و بعد از خانواده به جامعه شوند باید فرهنگ استفاده از چنین ابزارهایی را جای بی اندازیم.

قائدی رحمت در پایان افزود: بنابراین با توجه به تشکیل چنین شورایی به ریاست آقای دکتر روحانی باید هر چه سریع‌تر راه‌کارهای عملی و مناسبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین و به کار گرفته شود. مطمئناً شورایی در این سطح و متشکل از افراد صاحب‌نظر و بلندپایه می‌تواند راه گشای خیلی گره‌های کور در جامعه در بحث آسیب‌های اجتماعی باشد.

ارسال نظر: