رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران:

ایجاد فضای جدید در افکار عمومی به جهانی شدن شهر کمک می‌کند

کدخبر: 2001663

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، ایجاد تقویم معنوی را به عنوان روشی نو در روابط شهروندان دانست و گفت: تقویم معنوی شهروندان الزاما نباید عددی یا گردشی باشد، بلکه می‌تواند اتمسفری جدید در ذهن و عواطف افکارعمومی و فراتر از احساسات افراد ایجاد کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شهرام گیل آبادی که در پنل ارتباطات شهروندی و شهرگردی هنری در همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری سخن می گفت، افزود : ایجاد فضای جدید در افکارعمومی، به جهانی شدن شهر کمک می کند به طوری که این فضای تازه موجب روابط بهتری میان شهروندان می شود و امیدواریم با این حرکت مردم حال بهتری داشته باشند.

گیل آبادی به ارتباط شناسی هنری در سوگواری های محرم تهران اشاره و خاطرنشان کرد : آیین های عزاداری سیدالشهدا ، تجلی پیوند اعتقادات ،رسوم و میراث معنوی، هنر و ارتباطات انسانی است که حول محور ابراز ارادت به سالار شهیدان برگزار می شود.

وی گفت: جلوه های بصری ایجادشده از نظم و هماهنگی دسته جات سوگوار،سیاه پوشی هیات ها و تکیه ها ، تغییر در کاربری برخی فضاها و اماکن برای میزبانی از عزاداران، روزها و شب های تهران را در ایام دهه محرم تماشایی می کند.

گیل آبادی افزود: شهرگردی هنری در چنین فضایی رشد کرده و دیدار از عزاداری های مردم تهران و نیز اقوام حاضر در تهران و به طور خاص در مناطق قدیمی و تاریخی ،ابعادهنری و جاذبه های شهری را به اوج می رساند.

همچنین، محمد سلطانی فر مدیر گروه علوم ارتباطات واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد إسلامی گفت: برنامه ریزى رسانه ها در راستاى گسترش شهرگردی هنری می تواند گامى به سوى برندینگ تهران باشد.

سلطانی فر افزود: انسان شهری، فرهنگ و هنر را به عنوان راهی براى ارائه تصویری از شهر و به عنوان مبنای برندینگ تهرانشهری به کار می گیرد چرا که در تمام شهرها و مناطق شهرى در کشورهاى توسعه یافته، درحال توسعه و نوخاسته اعم از تاریخی و مدرن ، این روند قابل مشاهده است.

وى با تاکید بر نقش رسانه ها در جذب گردشگران به شهر، در این باره اظهار کرد: بهره گیری از هنر درمنظر شهری راهى براى ساخت هویت و برندشهرى است و در این راستا برنامه ریزى در به إجرا درآوردن دیدگاهی که هنر و فرهنگ را جزء کسب و کار بین المللی گردشگرى به شمار می آورد بر دوش رسانه ها است.

در ادامه پنل پنل ارتباطات و برندینگ تهران در راستای دیپلماسی عمومی کلانشهر تهران، حمیدکارگر رئیس مرکز ملى فرش ایران ، هنرهاى سنتى را در جذب گردشگر و انتقال پیام به گردشگران مهم دانست و اظهار کرد:شایسته است بیش از پیش مناظر شهرى ما رنگ و بوى فرهنگ و هنر به خود بگیرند و بتوانند در حوزه دیپلماسى هنرى ایفاى نقش کنند.

رئیس مرکز فرش ایران با بیان اینکه فرش ایرانى به عنوان یکی از شاخص ترین هنرهاى سنتى این سرزمین ،این توان را دارد که درساخت وتقویت برندشهری ویاری رساندن به گردشگری هنری ایفای نقش کند،افزود: نمونه های فراوانی از کارکرد فرش ایرانی در منظر شهری و گردشگرى در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

ارسال نظر: