سوسک‌ها در فاجعه اتمی هیروشیما چگونه زنده ماندند؟

کدخبر: 2001761

توانایی ارگانیسم بدن موجود زنده در مقابله با تشعشعات ناشی از انفجار بمب اتمی به متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن بستگی دارد که می‌تواند عاملی برای مقاومت در برابر تاثیرات مخرب آن باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ مهر نوشت: بر اساس مطالعات محققین بر روی سوسک ها و چگونگی مقاومت بدن آها در مقابل تشعشعات ناشی از بمب اتمی مشخص شد که نجات یافتن سوسک ها در فاجعه اتمی هیروشیما ژاپن صحت دارد اما تاثیر تشعشعات ناشی از انفجار بمب اتمی موجب ناباروی آنها می شود و دیگر قادر به تولید مثل نخواهند بود.

بطور کلی توانایی ارگانیسم بدن موجود زنده در مقابله با تشعشعات ناشی از انفجار بمب اتمی به متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن بستگی دارد که می تواند عاملی برای مقاومت در برابر تاثیرات مخرب آن باشد یعنی سلول های بدن در اغلب موارد در حال تقسیم شدن هستند و از این رو بعنوان ارگانیسم حساس تری در بدن محسوب می شوند و علت آن این است که درست در لحظه تکثیر بعنوان آسیب پذیر ترین عضو بدن به حساب می آیند.

سوخت و ساز بدن پستاندارن نسبتا سریع است اما سوسک ها متابولیسم بسیار آهسته تری دارند از این رو بدن سوسک ها در برابر تشعشعات بمب اتمی بین ۶ تا ۱۵ برابر نسبت به بدن انسان مقاومتر است و در فاجعه اتمی هیروشیما توانستند درست در ۳۰۰ متری محل انفجار بمب اتمی زنده بمانند.

ارسال نظر: