معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

شاهد وجود دو فضای واقعی و مجازی در خانواده‌های ایرانی هستیم

کدخبر: 2001843

شهیندخت مولاوردی درباره وضعیت کنونی خانواده‌های ایرانی گفت: در حال حاضر شاهد وجود دو فضای واقعی و مجازی در خانواده‌ها هستیم که این امر در عین حالی که تهدید به شمار می‌رود، می‌تواند فرصت هم باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مولاوردی اعتیاد را یکی از آسیب‌های نگران کننده اجتماعی به ویژه در زنان و خانواده ها برشمرد و با اشاره به اینکه پایین آمدن سن اعتیاد در بین دختران و تغییر الگوی مصرف و گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی از مهم‌ترین مسایل موجود در کشور در زمینه اعتیاد است، گفت: متأسفانه ۶۲ درصد معتادین به مواد مخدر از متأهلین هستند که در این راستا وجود مرد معتاد در خانواده و خانواده‌های بدسرپرست مهم‌ترین آسیب‌ها را متوجه زنان و کودکان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تغییر نگاه از حمایت به سمت توانمندسازی از اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اظهار داشت: برنامه ریزی برای ورود سازمان‌های متولی و امضای تفاهم‌نامه‌ها برای حمایت از زنان بهبود یافته از اعتیاد، هدف‌گذاری کاهش ۲۵ درصدی نرخ آسیب‌های اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه و رسیدن به اشتغال پایدار از مهمترین برنامه‌های این معاونت برای حل معضل اعتیاد در زنان و خانواده ها است.

مولاوردی تحقق خانواده سالم و پایدار را از دیگر اهداف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای خانواده‌های ایرانی دانست و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط امضا شده و همچنین با بررسی اسناد و آسیب‌شناسی‌های گذشته برای زنان و خانواده‌های ایرانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی و سامانه پیامکی ۱۰۱ برای ارتقاء‌ دانش حقوقی و مهارت‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد.

مولاوردی با بیان این که این معاونت با توجه به اعتبارات و نیروی انسانی اندک نمی‌تواند به تنهایی عهده دار این مسئولیت‌ها باشد، گفت: این مسئولیت همگانی است و نیاز به عزم و مشارکت و همکاری جدی دیگر بخش‌های کشور را دارد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که خانواده‌ مسأله درجه اول کشور است، تاکید کرد: تا این دیدگاه در همه ارکان جامعه به وجود نیاید خانواده سالم و پایدار محقق نخواهد شد و معتقدیم که خانواده هنوز مسأله درجه اول کشور نبوده و تلاش می‌کنیم این مسأله را به عنوان موضوعی همگانی در کشور نهادینه کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که موضوع خانواده از تعدد متولیان رنج می‌برد اظهار داشت: متولیان مختلف در این امر بعضاً با سیاست‌گذاری‌ها نگاه و سلیقه‌های مختلف در امر خانواده ورود پیدا می‌کنند و در نتیجه وحدت رویه و هماهنگی‌های لازم وجود نداشته و فعالیت‌ها اثربخش نیست که امیدواریم با هماهنگی همه بخش ها بتوانیم مسایل و مشکلات خانواده ایرانی را حل کنیم.

ارسال نظر: