معاونت دستگاه قضا در پاسخ به «نسیم آنلاین»

اقدام قوه قضائیه در ارتقاء آگاهی پزشکان از حقوق بیمار

کدخبر: 2002255

معاون دستگاه قضا، محور همکاری مشترک با سازمان نظام پزشکی کشور در رابطه با پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات پزشکی را تشریح کرد و گفت: حقوق متقابل بیمار و پزشک را به جامعه پزشکی یادآور می‌شویم و اطلاعات آنها را ارتقاء خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، محمدباقر الفت در پاسخ به سوال «نسیم آنلاین» مبنی بر محتوا و هدف تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با سازمان نظام پزشکی کشور عنوان کرد: هدف پیگیری و کشف و تولید راههای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات پزشکی است.

وی افزود: بررسی جرائم و تخلفات رایج عرصه رفتارهای پزشکی در جامعه پزشکی از آنجاییکه مبتی بر اقدام آنها بر اساس عام و تجربه است صورت می گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین گفت:حقوق شهروندی موضوع مورد توجه در بررسی و پیشگیری از جرائم و تخلفات پزشکی برای ماست.

الفت همچنین به موضوع پیشگیری از وقوع جرائم پزشکی که موضوع اصلی تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام پزشکی است اشاره کرد و افرود: در این ارتباط تمام دستندرکاران در معاونت قوه قضائیه و سازمان نظام پزشکی ایران مسایل کار و اقدامات مشترک را پیگیری می کنند و این تفاهم نامه با ابتکار عمل و هوشمندی قوه قضائیه منعقد شده است.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه سندی است بین قوه قضائیه و نظام پزشکی و فضای نسبتا ملتهبی که هم اکنون علیه جامعه پزشکی در کشور جریان دارد به نفع کشور نیست.

معاون رییس قوه قضاییه همچنین خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پزشکان متخصص و متعهد بسیاری تربیت شدند و حوزه دارو و درمان بسیار پیشرفت و رشد داشت.

الفت جدی بودن توسعه و خدمات پزشکی را امری ارزشمند در کشود دانست و گفت:هم اکنون کشور ما در منطقه به قطب خدمات پزشکی تبدیل شده بیماران کشورهای همسایه برای درمان و استفاده از خدمات پزشکی به کشور ما مراجعه می کنند.

وی از برخی رسانه ها که برعلیه وضعیت پزشکان فعالیت می کنند انتقاد و اظهار کرد:نباید خدمات پزشکی و اعتبار و اعتماد داخلی و بین المللی حوزه سلامت و پزشکی کشور را برخی رسانه ها با زیر سوال بردن صلاحیت و خدمات پزشکان مخدوش کنند و لازم است امنیت دارویی و درمانی کشور را حفظ کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: با انجام برنامه ریزی های مشترک با سازمان نظام پزشکی حقوق متقابل پزشکان و بیماران را به جامعه پزشکی آموزش می دهیم و سطح اطلاعات آنها از حقوق حرفه ای خودشان و وظایف و مسئولیت هایشان را بالا می بریم همچنین با برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف بستر مناسب برای کاهش جرائم پزشکی و تخلفات این حوزه را ایجاد نی کنیم.

الفت همچنین به این پرسش خبرنگار نسیم آنلاین که میزان اعتبار برای اجرای طرح های مشترک میان معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه و سازمان نظام پزشکی چقدر است پاسخ دقیقی و نداد و به توضیح در رابطه با تامین اعتبارات کافی بسنده کرد.

ارسال نظر: