۹ باشگاه نخبگان فرهنگی هنری تهران آغاز به کار کرد

کدخبر: 2003367

عصر روز گذشته در مراسمی با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روسا و دبیران ۹ باشگاه نخبگان فرهنگی هنری شهر تهران احکام خود را دریافت و این باشگاه‌ها آغاز به کار کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین اهدای حکم و آغاز به‌کار کانون‌های نخبگان فرهنگی هنری با حضور محمود صلاحی رئیس، حجت‌الاسلام ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور در ابتدای این مراسم با اشاره به جرقه شکل‌گیری این کانون‌ها گفت: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از گذشته تاکنون یک خلاء داشتند. اینکه پس از برگزاری جشنواره‌ها، کلاس‌ها و ... برای شرکت‌کنندگان هیچ برنامه‌ای نداشتیم. این مسئله جرقه اصلی تشکیل باشگاهی به نام باشگاه نخبگان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

وی افزود: هدف اصلی ما از تأسیس این کانون‌ها نیز شناسایی، جذب و پرورش مخاطبان نخبه فرهنگسرای، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی هنری سطح پایتخت است که باید به‌وسیله کانون‌های نخبگان که امروز ۹ عدد و در آینده ۵ کانون دیگر به آن اضافه خواهد شد انجام شود.

ناصری پور ادامه داد: امروز رؤسا و دبیران این کانون‌ها معرفی می‌شوند البته ریاست کانون‌ها فقط تا یک سال بر عهده رئیس و دبیرهایی است که ما انتخاب کرده‌ایم و پس‌ازآن ریاست و رهبری آن بر عهده خود اعضای کانون‌ها قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی در پایان گفت: این کانون‌ها زیر نظر باشگاه نخبگان به ریاست رئیس سازمان فرهنگی هنری و دبیری معاونت فرهنگی در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان پایه‌گذاری شده است.

با نخبگان کادرسازی کنیم

محمود صلاحی در ابتدا صحبت‌های خود به نقش مهم مدیریت فرهنگی در همه جوامع اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های عمده و مشترک تمامی کشورها به سه حوزه اقتصاد، عمل سیاسی و فرهنگ تقسیم می‌شوند. در این میان حوزه فرهنگ از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر حوزه‌ها برخوردار است. فرهنگ می‌تواند به تنهایی اقتصاد و سیاست یک کشور را متحول کند آن‌چنان که چه در زمان انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس فرهنگ انقلاب، دفاع و جهاد چنان اتفاق بزرگی را رقم زد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، افزود: تفاوتی که فرهنگ با دیگر حوزه‌ها دارد توجه به قدمت و تاریخ است. اگر فرهنگ هر روز تقویت و ویرایش نشود خسارت سنگینی به بار می‌آورد. در حالی که اگر فرهنگمان را بشناسیم و آن را ترمیم و به روز کنیم به واسطه سابقه فرهنگی ایران که بسیار بیشتر از مدعی‌ترین کشورهاست می‌توانیم یکی از مهم‌ترین صادر کنندگان فرهنگی دنیا شویم.

وی بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به واسطه جمعیت بالغ بر ۹ میلیون نفری پایتخت که یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای دنیاست، وظیفه سنگینی در حوزه فرهنگ دارد. ما باید بتوانیم ظرف تمامی جلوه‌های هنر را با فرهنگ خاص و خالص خودمان پر کنیم و آن را به دید عمومی درآوریم.

صلاحی درباره تشکیل کانون‌های نخبگان گفت: رقم زدن هر اتفاق مهمی تنها زمانی ممکن است که با مشارکت و حضور مردم انجام شود. هدف ما از برگزاری این باشگاه مشارکت با مردم است. به این معنی که از همین اعضای باشگاه نخبگان برای رقم زدن آینده سازمان فرهنگی هنری استفاده کنیم. با همین نخبگان کادر سازی کنیم و اعضای کانون نخبگان اعضای اصلی آینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باشند.

در پایان رؤسا و دبیران ۹ باشگاه احکام خود را از رئیس سازمان فرهنگی هنری دریافت کردند بر این اساس باشگاه قلم اولی‌ها به ریاست مهدی صمیمی ابیانه و دبیری ابوالفضل عزیزی‌زاده؛ باشگاه کتابداران به ریاست حامد طراحی و دبیری علیرضا ناصری؛ باشگاه نو گلان حسینی به ریاست سعید گل‌شناس و دبیری سجاد نوروزی؛ باشگاه بچه‌های محراب به ریاست اصغر خسروی و دبیری رضا دوست‌علی؛ باشگاه نخبگان سراج به ریاست علیرضا زند‌وکیلی و دبیری علی‌اکبر توپچی؛ باشگاه تولید محصولات فرهنگی به ریاست امیرحسین راهنمایی و دبیری مریم بیرامی؛ باشگاه مدرسان و مربیان نخبه به ریاست عبدالرضا کردی و دبیری عطیه شهدی، کانون فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت به ریاست حسام قربانعلی و دبیری محمد سعادت گفتمان انقلاب به ریاست بهزاد تیمور‌پور و دبیری امیرحسین قربانی فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال نظر: