جامعه اسلامی دانشجویان:

اضطراب کرسنتی بودن قراردادهای جدید نفتی چارچوب کشور را می‌لرزاند

کدخبر: 2003552

در بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده: عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی جزئیات قراردادهای جدیدی نفتی به مردم و بستن دهان منتقدین جهت به چالش کشیدن آنها که دست کمی از کرسنت ندارند شائبه‌های متعددی را به وجود می‌آورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص قراردادهای نفتی جدید به شرح ذیل است:

مردم ایران اسلامی صبور ترین مردم در جهان هستند و این صبر و متانت آنهاست که زبانزد عام و خاص است و همین عامل یکی از موانع نفوذ دشمن ب داخل کشور می شود. اما در این بین هستند عده ای که از این متانت سوء استفاده کرده وبرخی تحرکاتی علیه منافع و عزت ملت ایران اسلامی انجام می دهند. این اقدامات می خواهد اختلاس های کلان باشد یا پرونده کرسنت که خون این مردم را به شیشه کرد.

نفت، یکی از راه درآمد های کشور جمهوری اسلامی ایران است و بودجه کشور عزیزمان همه ساله بر پایه و اساس همین موضوع بسته می شود. به همین دلیل خرید و فروش نفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بین عده ای باز هم صبر و متانت مردم را مورد تمسخر قرار داده و با انجام برخی امورات خون به دل مردم کرده اند.

قرار داد نفتی کرسنت که در دولت اصلاحات منعقد شد هزینه های گزافی را بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشت که البته با روی کار آمدن دولت یازدهم مصیبت های غم انگیز آن رو آمده و دلال بازی برخی آقازاده ها را علنی کرد. پرونده ای که نمکی شد بر زخم های تن این مردم.

اما با روی کار آمدن آقای وزیر به عنوان وزیر نفت دولت بازهم منتقدین را نشانه رفته و چنان برچسب بنفشی بر دهان افراد زد تا مبادا کرسنت از این بیشتر علنی شود و مردم خواهان رسیدگی به آن گردند چرا که 35000 میلیارد رقم کمی برای این کشور نیست و مسئولین دولتی چنان مهر سکوتی برآن زدند تا دیگری خبری از کرسنت و کرسنت زاده نباشد!

اخیرا خبرهایی مبنی بر بسته شدن قرار داده های جدید نفتی به گوش می رسد که بازهم اضطراب کرسنتی بودن آن چارچوب این کشور را می لرزاند، عدم شفافیت در اطلاع رسانی جزئیات به مردم و بستن دهان منتقدین جهت به چالش کشیدن این پرونده ها که کمی از کرسنت ندارند باز هم شائبه‌های متعددی را به وجود می آورد و این عدم شفافیت می‌تواند آسیب دوباره ای در حوزه نفت و گاز به این کشور وارد نماید.

به همین دلیل جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان تشکلی مطالبه گر با پیش رو قرار دادن تجربه سیاه کرسنت و قرارداد های جدید نفتی از دولت یازدهم و وزارت نفت می خواهد:

- شفافیت های لازم جهت ارائه جزئیات این قرار داد ها انجام گرفته و این مسئله باید فارغ از سیاسی کاری ها و دیدهای جناحی در اختیار عموم مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت بررسی های لازم قرار گیرد. چرا که این پرونده ها کم از کرسنت نبوده و و ضربه های مهلکی به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران وارد می کند. به همین دلیل دولت باید با دقت فراوان و طرح جزئیات کامل، آن را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد تا بررسی های دقیق روی آن انجام گیرد

- بستن دهان منتقدین راه چاره رسیدن به اهداف مطلوب دولت نبوده و نیست و اگر در این قرار دادها نیز مانند قضیه کرسنت مهر بنفش سکوت به دهان منتقدین زده شود ، فسادی بالاتر از کرسنت اتفاق خواهد افتاد که دیگر تحمل آن در توان مردم ایران اسلامی نخواهد بود. - دولت یازدهم باید ضمن رسیدگی به مسئله محکومین پرونده کرسنت و عاملین آن، اجازه اتفاقات دوباره را نداده و راه هرگونه فساد اقتصادی را ببندند.

- به دولت محترم اعلام می نماییم که سکوت درباره پرونده کرسنت که جنایتی در حوه نفت و گاز این کشور بوده و دلال پروری در حوزه نفت را رقم زده است ، شکسته و خود قاطعانه وارد این موضوع شود حتی اگر این مسئله به وزیر نفت دولت برگردد باید این مسئله را در نظر گرفت که مردم نباید بازیچه سیاسی و اقتصادی برخی افراد خودخواه گردد.

همین طور جنبش دانشجویی از مجلس شورای اسلامی ، قوه قضائیه و سیستم های نظارتی انتظار دارد:

- ضمن اعلام رسمی عاملین و فاسدین پرونده کرسنت به مردم ، اجازه ندهند این افراد آزادانه در کشور جولان داده و با پول و درآمد این مردم شریف کارهای دلخواه خود را انجام دهند

- قوه قضاییه با صدور محکومیت های کرسنت دست های دلالان و فاسدان را از پرونده های جدید نفتی و اقتصاد داخلی کشور کوتاه کرده و با کسانی که عزت و اقتدار ملی و اقتصادی این کشور را به سخره می گیرند به شدت برخورد نماید

- قوه مقننه نیز با بررسی دقیق پرونده های جدید نفتی از به وجود آمدن کرسنت های دیگر جلوگیری کرده و رخصت وقوع فساد های نفتی را ندهند تا بار دیگر ملت شریف ایران اسلامی منتظر بمانند تا رقم جدیدی از فساد و دلالی ها را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ببیند.

- همچنین مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهد تا قضیه کرسنت فیصله پیدا کرده و نسبت به آن حساس باشند تا این پرونده بایکوت نشود چرا که دست بسیاری از فاسدین در این پرونده رو شده و مردم انتظار دارند تا دشمنان داخلی و خارجی کشورشان را بشناسند و با آنها برخورد نمایند.

والسلام علیکم اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان 22 دی ماه 1394

ارسال نظر: