سرپرست دانشکده پزشکی نیشابور خبر داد"

فوت ۵ بیمار مبتلا به آنفلونزا در شهرستان نیشابور

کدخبر: 2003643

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: تاکنون پنج نفر بیمار مبتلا به عفونت آنفولانزا که سابقه بیماری قبلی و ضعف سیستم ایمنی بدن دارند از نیشابور فوت کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محسن عظیمی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌های نیشابور اظهار داشت: افراد زیادی در بیمارستان در این ایام فوت کرده‌اند که مشکوک به آنفولانزا بوده‌اند و ما نمونه آزمایش‌های آنها را به آزمایشگاه برده‌ایم که جواب منفی بوده است؛ به هر حال باید دقت کرد هر کس که فوت کرد نباید چسب آنفولانزا زد.

عظیمی نژاد از خانم مسن 70 ساله مبتلا به بیماری مزمن قلبی، خانم 24 ساله مبتلا به بیماری روماتیسم مفصلی و ضعف سیستم بدنی، خانم 37 ساله باردار، آقای کرمانی 54 ساله مبتلا به بیماری مزمن ریوی و سیدمحمد رضایی ثانی پرستاری که در حین خدمت به این بیماری مبتلا شد به‌عنوان قربانیان این بیماری ویروسی نام برد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بستری افراد مشکوک به بیماری آنفولانزا دهم دی ماه جاری با 43 نفر بیمار در بیمارستان‌های 22 بهمن و حکیم بوده که بعد از گرفتن آزمایش متعدد مشخص شد اکثر آنها به بیماری‌های آسم یا برونشیت و ... مبتلا بودند که به‌خاطر نگرانی خود را بیمار آنفولانزا معرفی کرده‌اند.

عظیمی‌نژاد بیان کرد: ویروس آنفولانزا با سرمای طبیعت انس دارد و حداقل تا اواخر زمستان در محیط فعال است و همچنان باید مردم دستورات شش‌گانه بهداشتی را رعایت و مراقبت کنند.

وی یادآور شد: دو نفر مشکوک به بیماری آنفولانزا شامل مردی 85 ساله بیماری مزمن ریوی و نارسایی کلیه و پسربچه 9 ساله مشکل نارسایی قلب داشته‌اند که متاسفانه فوت کرده‌اند که نمونه آزمایش‌های آن به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است که منتظر ارسال جواب آنها هستیم.

ارسال نظر: