در انتقاد از آخرین سخنرانی سالانه اوباما؛

اد رویس: ایران در حال پیشرفت و آمریکا در حال پسرفت است

کدخبر: 2003724

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اوباما باید اعلام می‌کرد به ایران اجازه دسترسی به پول‌های خود بعد از لغو تحریم‌ها را نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »،اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه‌ای به آخرین سخنرانی سالانه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، واکنش نشان داد و گفت: اوباما هفت سال بیش از همه بر دوستی با دشمنان ما متمرکز بود تا کمک به هم پیمانان ما. و نتیجه این اقدام برای ملت ما به صورت فزاینده‌ای خطرناک بوده است. داعش، ایران و کره شمالی در مسیر موفقیت قرار دارند و این دولت (آمریکا) در حال پسرفت است.

وی افزود: امشب، رئیس جمهور می‌توانست از سخنرانی خود برای تغییر این رویه استفاده کند و قاطعانه و با حمایت از لایحه دو حزبی من درباره کره شمالی که عصر امروز با اکثریت آراء در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید؛ به تهدید‌های هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان دهد .

اد رویس همچنین اظهار داشت: اوباما می‌توانست اعلام کند به ایران اجازه داده نخواهد شد به سبب کاهش تحریم‌ها به پول دسترسی داشته باشد در حالی که موشک‌های بالستیک آزمایش می‌کند، راکت به سوی کشتی‌های ما شلیک می‌کند و آمریکایی‌های بیشتری را بازداشت می‌کند. و یا می توانست از راهبردی جامع و گسترده برای نابوی داعش خبر دهد. به نظر می‌رسد رئیس جمهور با اتلاف زمان و افزایش این تهدیدهای فزاینده برای دولت بعدی مشکلی ندارد .

وی در پایان اظهار داشت: من به عنوان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از شرکا و هم پیمانان خود در سراسر جهان همواره سخنانی در این باره می‌شنوم. آن‌ها از تعامل دوباره با ما و تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدهایی که همه ما با آن مواجه هستیم، ناامید شده‌اند. رئیس جمهور به جای آنکه یازده ماه آینده را به اولویت‌هایی همانند آزادی تروریست‌های زندانی درگوانتانامو اختصاص دهد باید با تروریست‌ها مبارزه کند. ما از او می‌خواهیم از طرحی برای پیروزی و اجرایی کردن آن خبر دهد .

ارسال نظر: