حسینی:

انقلاب اسلامی پایگاه وسیع مردمی در منطقه و جهان اسلام دارد

کدخبر: 2003959

وزیر سابق ارشاد گفت: انقلاب ما یک پایگاه وسیع مردمی در منطقه و جهان اسلام دارد، تا زمانی که این روحیه در میان مردم کشور باشد دشمنان نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نخستین کنگره از سلسله کنگره های شهدای هنرمند کشور با عنوان "کنگره موسیقی هنرمندان شهید" شب گذشته 23 دی ماه در سالن سوره حوزه هنری با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری از قبیل حجت الاسلام "علیرضا پناهیان"استاد حوزه و دانشگاه، "غلامرضا منتظری" رئیس سازمان بسیج هنرمندان، "محمد خزائی" دبیرکل کنگره دو هزار شهید هنرمند، "سید محمد حسینی" وزیر سابق ارشاد، "محمد گلریز" و دیگر چهره های فرهنگی و هنری برگزار شد.

علیرضا پاشایی دبیر کنگره موسیقی شهدای هنرمند کشور در ابتدای این مراسم در سخنانی، گفت: از سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بسیج هنرمندان برای تحقق برگزاری این کنگره تشکر می کنم.

ریشه موسیقی ارزشی در گفتمان انقلاب اسلامی

.وی افزود: وجود 2 هزار شهید هنرمند و 80 شهید در عرصه موسیقی کشور بیانگر این مهم است که انقلاب اسلامی در هنر ریشه دارد. بر این اساس برگزاری کنگره شهدای موسیقی کشور به این دلیل است که موسیقی ارزشی ریشه در گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مهدوی دارد.

دبیر کنگره موسیقی شهدای هنرمند کشور ادامه داد: در این زمینه ذکر دو نکته ضروری است زیرا این نکات همیشه در عرصه موسیقی کشور مغفول مانده است. نخست خدمات متقابلی است که بین انقلاب اسلامی و هنر موسیقی است که ما باید نسبت به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

انقلاب اسلامی نجات بخش هنر موسیقی از پلشتی های دوران شاه

پاشایی خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی هنر موسیقی را از پلشتی های دوران ستم شاهی نجات داده است. همچنین هنر موسیقی هم در دوران انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس خدمات خود را به اسلام و انقلاب ارئه داده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنان دیگری پیرامون شهدای هنرمند فرمودند که با این ستاره ها می شود راه را پیدا کرد. بر این اساس امیدوار هستیم که با معرفی صحیح و اصولی این ستاره هایی که کنگره آنها را معرفی خواهد کرد بتوانیم مسیر هنر ارزشی و طراز انقلاب اسلامی به نسل های بعد از خود انتقال بدهیم.

در این بخش از برنامه دو قطعه موسیقی با نام های "اشک و آئینه" و "عشق بی مرز" توسط هنرمندی به نام "میلاد هارونی" اجرا شد که مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت.

هادی آرزم آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی، گفت: باعت افتخار من است که در این کنگره حضور پیدا کرده ام. من این افتخار را داشته ام که از سال 1368 در محضر اساتید فراوانی حضور داشتم و در این راه کسب علم و تجربه کرده ام.

وی افزود: کارهای خود را با موسیقی ها و کار بر روی دعاهایی عربی از جمله بسم الله نور، دعای جوشن کبیر و زیارت حضرت زهراء (س) و همچنین ربنای معروف آغاز کردم و ادامه دادم.

این نوازنده موسیقی ادامه داد: من در سال های دور افتخار دوستی با یکی از شهدای هنرمند حوزه موسیقی به نام شهید "مجید فریدفر" را داشتم. این شهید بزرگوار در سال 1359 و در اوایل جنگ در شهر آبادان به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار قبل از شهادت در ارکستر فعالیت می کرد و نوازنده "ویالون آلتو" بود و بعد از شهادت ایشان بود که به این حقیقت پی بردم که او در جنگ های پارتیزانی در جبهه های نبرد حضور داشت.

آرزم در پایان تصریح کرد: بیشتر زمان فعالیت در حوزه موسیقی را در خدمت و همکار استاد بزرگ موسیقی آقای "محمد گلریز" بودم. البته بیشتر به عنوان نوازنده در ارکسترهای ایشان حضور داشتم و از اولین کارهای ایشان که "الله اکبر" بود با او همکاری داشتم.

در بخش دیگر این مراسم اجرای موسیقی توسط "محمد ساوه" فرزند شهید ساوه به نام "قصه ستاره ها" انجام شد و سپس هنرمند دیگری به نام "علی اسدی" قطعه دیگری با نام "حدیث عشق" را اجرا کرد.

سپس در بخش دیگر مراسم کنگره شهدای هنرمند موسیقی کشور نوبت به رونمایی از کتاب "پیانوی سفید" رسید. بر این اساس این کتاب با حضور شخصیت هایی چون "حجت الاسلام پناهیان"، "سید محمد حسینی" وزیر سابق ارشاد، "محمد خزائی" دبیرکل کنگره دو هزار شهید هنرمند کشور و "منتظری" رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور رونمایی شد.

در بخش دیگر از این مراسم خانواده های 3 شهید "محمد اورکی"، "حمیدرضا نظام دوست" و "حمیدرضا دست برسر" به روی سن آمده و مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

در انتهای این برنامه نیز "سید محمد حسینی" وزیر سابق ارشاد به روی صحنه آمد و در سخنانی، گفت: این شهدا تافته جدا بافته از مردم نبودند. آواها و نواهای آنها هم برآمده از میان مردم بود. ما شهدا را مرده محسوب نمی کنیم زیرا آنها زنده هستند و زندگی بخش هستند.

دمیدن روح حماسی در جامعه توسط شهدا

وی افزود: شهدا حیات هستند و حیات آفرین هستند. آنها اجازه نمی دهند که رخوت و سستی بر جامعه حاکم شود. آنها دائما پویایی را دنبال می کنند و روح حماسی را در جامعه می دمند.

وزیر سابق ارشاد ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در روز 19 دی ماه یک سوالی را از جوانانی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس پرسیدند که رمز ماندگاری انقلاب چیست؟ زیرا بسیاری از انقلاب ها بعد از یک دهه از آن آرمان ها و اهداف خود منحرف شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از این بحث ها این است که ما در راس نظام اسلامی امامی را قائل هستیم که نائب امام زمان است. همچنین دومین نکته ای که درباره رمز ماندگاری انقلاب اسلامی می توانیم بیان کنیم همین روحیه شهادت است.

وی تصریح کرد: همین روحیه هم موجب شده تا انقلاب ما یک پایگاه وسیع مردمی در منطقه و جهان اسلام داشته باشد. بر این اساس تا زمانی که این روحیه در میان مردم کشور باشد دشمنان نمی توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وزیر سابق ارشاد در پایان گفت: شهدای ما انتخاب آگاهانه کردند. آنها از شهادت استقبال کردند. اینگونه نبود که آنها را به جبهه های نبرد بیاورند. همه می دانیم که بزرگان شهید در شب های عملیات چه شوق و چه روحیه ای داشتند.

ارسال نظر: