علیرضا پناهیان:

موسیقی می‌‌تواند عامل سبک بالی روح شود

کدخبر: 2003961

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: افرادی که اهل موسیقی هستند همانند آنهایی که اهل قرآن هسند می‌توانند موسیقی را عامل سبک بالی روح خود قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «نسیم انلاین»، "علیرضا پناهیان" استاد حوزه و دانشگاه در کنگره موسیقی شهدای هنرمند در سخنانی، عنوان کرد: ما امروزه و در حال حاضر شاهد پدیده زیبایی در جامعه هستیم که نهال آن در حال جا افتادن در میان مردم جامعه است. این پدیده به صورت برخورد هر صنف با شهدای همان صنف همچون مدالی افتخار است.

وی افزود: برگزاری این مراسم های تقدیر از شهدای هر صنف به این معنا است که همه با شهدا همچون مدال افتخاری رفتار می کنند و هیچ صنفی هم نیست که در خود این نیاز را نبیند که به چنین نمادهایی نیاز نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: طلبه ها و عالمان دینی باتوجه به اینکه همیشه مشغول علم و معرفت هستند اگر به مدال هایی همچون علمای شهید نبالند و به آنها نپردازند در همان فضا دچار خمودگی و انحراف می شوند. زیرا شهدا فقط مدال افتخار نیستند و بلکه چراغ راه هستند.

پناهیان خاطرنشان کرد: از برگزارکنندگان این مجلس تشکر می کنم. زیرا فکر می کنم هر هنرمندی و هر یک از اهالی موسیقی می توانند به شهدایی همچون شهید "حمید نظام" افتخار کنند. این موضوع به ما این نوید را می دهد که ما آینده ای بهتر از گذشته خواهیم داشت.

وی پیرامون لزوم پرداختن به شهدا گفت: پرداختن و تجلیل از شهدا به ما این موضوع را نشان می دهد که ما راه را گم نخواهیم کرد. زیرا آنها برای ما این فرهنگ را نگهداشته و آن را اعتلا هم می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه به شهید "حمید نظام" اشاره کرد و افزود: من با تازگی با این شهید بزرگوار آشنا شدم. او یک شهید استاندارد و نه یک شهید عجیب و غریب است. شهید حمید نظام فردی فوق العاده دقیق است که مسیر تکامل او را به خوبی می توان دید.

پناهیان ادامه داد: این شهید بزرگوار می تواند به عنوان یک شهید شاخص در حوزه موسیقی مطرح باشد. زیرا او اهل مطالعه، انقلاب و دفاع مقدس بود. او کسی بود که اهل دفاع مقدس می شود و 8 سال هم در این راه می ماند. در حقیقت این موضوع کم و ناچیزی نیست و خیلی مهم است.

وی خاطرنشان کرد: انسان می تواند با موسیقی به حقایق بالا، دست پیدا کند. البته ممکن است برخی ها نتوانند با موسیقی این مسیر را طی کنند. در حقیقت موسیقی می تواند عامل سبک بالی روح شود. بر این اساس خوش به حال افرادی که از موسیقی به صورت خوبی استفاده کرده و از آن برای پرواز استفاده می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برخی از موسیقی ها موجب پرواز و برخی دیگر زمینه ساز سقوط انسان ها هستند. البته در این بین انسان ها بسته به دریافت خود از موسیقی تاثیر می پذیرند. افرادی که اهل موسیقی هستند همانند آنهایی که اهل قرآن هسند می توانند موسیقی را عامل سبک بالی روح خود قرار بدهند.

پناهیان به نسبت موسیقی با روح انسان اشاره کرد و گفت: فردی از من پرسید شما قبول دارید که موسیقی داروی روح انسان است؟ پاسخ دادم بله و من کاملا این حرف را می پذیرد. در حقیقت نسبت موسیقی با معنویت بسیار بالا است.

ارسال نظر: