دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان :

تخفیف ۳۰ درصدی کارخانه‌های سیمان برای مصرف‌کنندگان خود/ سیمان امسال گران نمی‌شود

کدخبر: 2004026

عبدالرضا شیخان گفت: امروز در حوزه سیمان قیمت مصرف‌کننده تغییر خاصی پیدا نکرده است و سود تخفیف‌ها نه در جیب مصرف‌کننده و در جیب تولید‌کننده می‌رود.

به گزارش « نسیم آنلاین » دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که حذف تخفیف کارخانه‌های سیمان فقط سود واسطه‌ها را از بین می‌برد، گفت: به هیچ وجه تغییری در قیمت سیمان در دست مصرف‌کننده ایجاد نمی‌شود.

عبدالرضا شیخان با بیان این‌که قیمت‌های مصوب سیمان برای خرداد‌ماه سال گذشته است، اظهار کرد: امروز در حوزه سیمان قیمت مصرف‌کننده تغییر خاصی پیدا نکرده است و سود تخفیف‌ها نه در جیب مصرف‌کننده و در جیب تولید‌کننده می‌رود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: از تخفیف‌های 10 تا 30 درصدی که کارخانه‌های سیمان برای فروش محصولات خود در نظر گرفته بودند، بیشترین منافع را واسطه‌ها می‌برند و ما قصد داریم پولی که از این طریق به دست واسطه‌ها می‌رسد به بخش تولید و کارخانجات برگردد.

وی سیمان را یک کالای کشش ناپذیر خواند و ادامه داد: این‌گونه نیست که اگر قیمت سیمان افزایش پیدا کند مصرف کم شود یا با کاهش قیمت سیمان مصرف آن افزایش یابد. به این ترتیب قیمت سیمان هر اندازه‌ای هم که باشد مصرف آن به همان اندازه نیاز تولید‌کنندگان خواهد بود.

شیخان با بیان این که مصرف‌کننده نمی‌تواند بیش از یک حجم خاص سیمان را دپو کند، گفت: بنابراین اگر تخفیف‌ها برداشته شده و سیمان با همان قیمت مصوب فروخته شود باز هم میزان مصرف همین مقدار فعلی است، چرا که برای مصرف‌کننده‌ای که در حال ساختمان‌سازی است تفاوتی ایجاد نخواهد شد و با همان قیمت مصوب سیمان را می‌خرند.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در حال حاضر کارخانجات تخفیف‌های 10 تا 30 درصد اعمال می‌کنند و مصرف‌کننده نیز سیمان را با قیمت مصوب می‌خرد، یعنی در این میان سود تخفیف‌هایی که کارخانه‌های تولید سیمان در نظر گرفته‌اند در جیب زنجیره‌ای از واسطه‌ها می‌رود.

وی با بیان این‌که واسطه‌ها هم‌اکنون هم از تخفیف برخوردار می‌شود و هم به صورت اعتباری سیمان را می‌خرند، ادامه داد: به دنبال این هستیم که سود واسطه‌ها را به بخش تولیدی برسانیم تا بخشی از مشکل نقدینگی آنها حل شود.

شیخان با تاکید بر این‌که با این مکانیزم هیچ افزایش قیمتی در سیمان در بازار مصرف نخواهیم داشت، اظهار کرد: حذف تخفیف‌ها قیمت سیمان را برای مصرف کننده بالا نمی‌برد، چرا که در این مدت ما با نظارت منطقه به منطقه اجازه نمی‌دهیم که سیمان بالاتر از قیمت مصوب به مصرف‌کننده فروخته شود. .

ارسال نظر: