در نشست خبری فیلم "سینما نیمکت" صورت گرفت؛

خط و نشان محمد رحمانیان برای افخمی و جیرانی

کدخبر: 2004360

کارگردان فیلم "سینما نیمکت" در نشست خبری گفت: چرا باید کارگردان یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینمای ایران(فریدون جیرانی) در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری فیلم سینمایی "سینما نیمکت" با حضور عوامل این فیلم سینمایی ازجمله "محمد رحمانیان" کارگردان، "تورج منصوری" تهیه کننده، "فردین خلعتبری" آهنگ ساز، حسن ایوبی سازنده آنونس، امیر رضا معتمدی مسئول جلوه های ویژه، "علی عمرانی"، "مهتاب نصیرپور"، "اشکان خطیبی"، "رضا ناجی"، "اصغر پیران"، "حسین عرفانی" و "رامین پور ایمان" برگزار شد.

محمد رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی "سینما نیمکت" در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: انتخاب های فیلم ها در این دوره از جشنواره فجر به شدت سیاسی بوده است. البته من این تجربه را در تئا‌تر داشتم اما نمی‌دانستم که در سینما نیز وضع به این صورت است. در حقیقت چیزی که در رابطه با جشنواره فیلم فجر من را آزرده خاطر کرد گفتگوهایی بود که اعضای هیات انتخاب در تلویزیون انجام دادند.

وی افزود: اینکه آنها در برنامه تلویزیونی تاکید کردند که در انتخاب فیلم ها هیچ ممیزی و سیاسی کاری در کار نیست یک دروغ محض است. البته توقع من از آقای جیرانی و آقای شجاع نوری این بود که به سادگی در مقابل دوربین پخش زنده در تلویزیون نه ایستند و آن حرف ها را بزنند.

رحمانیان ادامه داد: زیرا حرف های آنها در مورد محتوی کیفی آثار غیر قابل باور است. نکته دیگر اینکه توضیحات فریدون جیرانی این قضیه را بدتر و بدتر هم کرد. در حقیقت آن سخنان موجب شد تا من پیرامون جشنواره امسال صحبت کنم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: جیرانی در جلسه هیات انتخاب فیلم با توضیحاتی که برای اعضاء داده فیلم "سینما نیمکت" را کد گذاری کرده و بیان کرده که منظور من کارگردان از برداشت صحنه ای خاص در این فیلم با طرح و برنامه خاصی بوده است.

وی سپس به انتقاد از فیلم "خواب زده ها" فریدون جیرانی پرداخت و گفت: چرا باید فیلمسازی در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر باشد که یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینما را تهیه و تولید کرده است؟

رحمانیان اضافه کرد: یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب "شهرام اسدی" بود که آن فیلمنامه بسیار خوب بهرام بیضایی با موضوع روز واقعه را به یک کاری متوسط تبدیل کرد. از شانس بد من و به دلیل بی اطلاعی از اینکه آقای "شهرام اسدی" در هیات انتخاب است من پیرامون فیلمنامه و نقاط ضعف فیلم روز واقعه صحبت کردم که آقای اسدی در هیات انتخاب از من انتقام خود را گرفت.

این کارگردان تصریح کرد: احتمالا این جلسه و این برنامه مورد تمسخر برنامه هفت و آقای "بهروز افخمی" قرار خواهد گرفت. زیرا فقط یک بار برنامه او را دیدم و مشاهده کردم که خیلی دیگران را مسخره می کنند. احتمالا این نشست هم سوژه او خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابر این من به اون آدمی که آنجا نشسته و چهره او شبیه افرادی است که کار بازجویی را انجام می دهند و همه فیلمسازان را مسخره می کند اخطار می کنم که اگر حتی یک کلمه در برنامه هفت و یا اطراف برنامه هفت راجع به این جلسه شوخی کنند و حرف مفت بزنند آن وقت از ما صفحه های مجازی را داریم.

رحمانیان یادآور شد: ما یک سری انتقادات را مطرح می کنیم و در این راه خیلی هم جدی هستیم و آنها صرفا می توانند پاسخ انتقادات ما را بدهند. اما اگر بنا را بر مسخره بازی و چرت و پرت گویی بگذارند راه را برای برخی حرف ها از جانب من باز کرده اند. آن وقت است که من برای خودش و خوانده او متاسف می شوم.

این کارگردان متذکر شد: اگر از قبل اطلاع داشتم که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر چه افرادی هستند به هیچ عنوان فیلم خود را برای حضور در این جشنواره ارسال نمی کردم. البته این نکته را هم باید عرض کنم که این اولین فیلم من است و برای نخستین بار هم هست که پای خود را در جشنواره قرار دادم.

ارسال نظر: