مدیر امور شوراهای وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد

افزایش ۴۰۰ مدرسه هیأت امنایی در سال جاری

کدخبر: 2004388

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته تعداد مدارس هیئت امنایی ۱۷۰۰ واحد بود که این تعداد امسال به دو هزار و ۱۱۸ مدرسه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » نورعلی عباسپور، مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: طی دو سال اخیر تمام تلاش‌ها بر این بود که یکی از کلیدی‌ترین جایگاه آموزش‌وپرورش که همان شوراها هستند بر جای خود قرار گیرد زیرا بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش استان‌ها به شمار می‌رود .

وی افزود: تمرکززدایی نیز و مشارکت دو سیاستی است که توسط شوراهای آموزش‌وپرورش تعیین می‌شود .

عباسپور خاطرنشان کرد: ترکیب شورای آموزش‌وپرورش 13 تا 15 نفر است و مصوبه این شورا لازم‌الاجرا بوده و هر دستوری را می‌تواند مورد تصویب قرار دهد .

وی اذعان داشت: سهم آموزش‌وپرورش آن‌طور که باید تحقق‌نیافته است و وزارت اقتصاد و دارایی در قانون موظف شده است تا سهم آموزش‌وپرورش را که مسکوت مانده پیگیری کند .

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با شهرداری‌ها وارد مذاکره شدیم و تاکنون همکاری‌های خوبی انجام‌گرفته و بر همین اساس پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها در حال تدوین و تهیه هست و با همکاری استاندارها میزان درآمدها افزایش می‌یابد .

وی تصریح کرد: در سال گذشته به منابع متعددی در قانون پیش‌بینی‌شده و 750 میلیارد تومان از محل کمک سازمان‌ها به آموزش‌وپرورش عاید شده و اولویت در ساخت فضاهای آموزشی قرارگرفته است .

عباسپور افزود: درآمدهای در ماده 13 وجود دارد که این درآمد صد در صد برای فضای آموزشی است .

وی خاطرنشان کرد: هدایا و کمک‌های دستگاه و غیردولتی و افراد خیر مربوط به بند 5 ماده 13 است .

عباسپور افزود: هدف ایجاد نوعی مدرسه نیست بلکه ایجاد نوعی مدیریت است و پیش‌بینی‌شده تا منابع مدرسه علاوه بر آن چیزی که آموزش‌وپرورش می‌دهد هیئت‌امنا نیز آن را تأمین کند .

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تلاش می‌شود تا فشار بر اولیاء دانش آموزان از جهت هزینه وجود نداشته باشد و هیئت‌امنا افزایش کیفیت داشته باشند و مدرسه هیئت‌امنایی برای برنامه‌های فوق‌العاده دانش آموزان در نظر گرفته‌شده و هر مدرسه‌ای که خلاف قانون عمل کند با آن برخورد خواهد شد .

عباسپور بابیان اینکه 2 هزار و 118 مدرسه هیئت‌امنایی وجود دارد گفت: سال گذشته حدود یک هزار و 700 مدرسه هیئت‌امنایی وجود داشت و اولین قدم برای تبدیل مدرسه به هیئت‌امنایی شورای مدرسه و اولیاء و مربیان هستند .

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش‌وپرورش در پایان گفت: منابعی که مدارس هیئت‌امنایی جذب می‌کنند آموزش و پرورش دخالتی در آن ندارد فقط ازنظر قانونی نظارت می‌کند و ما نمی‌توانیم مبالغی که هیئت‌امنا از جاهای مختلف تأمین کند را ورود کنیم .

ارسال نظر: