فردین خلعتبری:

فیلمسازان هر دوره جشنواره فجر به دو بخش خودی و غیر خودی تقسیم شدهاند

کدخبر: 2004390

آهنگساز فیلم "سینما نیمکت" گفت: تجربه به من نشان داده است که در هر دوره از جشنواره فیلم فجر هر گروهی که می‌آیند ابتدا برای خدمت به سینما قدم برمی دارند. اما در نهایت مشاهده می‌کنیم که به دنبال حکومت بر سینما هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، حسین عرفانی در نشست خبری فیلم سینمایی "سینما نیمکت" در پردیس سینمایی چارسو در سخنانی، گفت: نقش من در این فیلم سینمایی فردی است که هیچ اشاره ای به او نمی شود. در حقیقت این فرد یک دوبلور است که به علت کاری که کرده به زندان افتاده است.

وی افزود: به عنوان یک بازیگر تمامی کارهای آقای رحمانیان را تا به امروز پیگیری و دنبال کرده ام. بر این اساس با نوع کار و تفکر ایشان کاملا آشنا هستم.

رضا ناجی دیگر بازیگر این فیلم در سخنانی، گفت: از گذشته با آقای رحمانیان آشنا بودم و با کارهای او نیز آشنا هستم. بر این اساس بسیار خوشحال شدم که برای حضور در این فیلم سینمایی انتخاب شدم.

وی افزود: زمانی که فیلمنامه را برای مطالعه به من دادند آن را مطالعه کردم و بسیار از داستان و موضوع آن لذت بردم. همینقدر بیان کنم که سینما نیمکت فیلم بسیار خوبی است و با دیدن آن پی به سخنان ما خواهید برد.

اصغر پیران بازیگر دیگر فیلم سینما نیمکت نیز در سخنانی، گفت: برای هر بازیگری بسیار وسوسه انگیز است که در چنین گروه و تیم خوبی حضور داشته باشد. بر این اساس باید بیان کنم وقتی اشکان خطیبی از من برای حضور در این فیلم دعوت کرد به سرعت این دعوت او را پذیرفتم.

وی افزود: به عنوان یک بازیگر باید در این نشست خبری اعلام کنم که کار با آقای رحمانیان و حضور در گروه او باعث خوشحالی و افتخار من است.

مهتاب نصیرپور یکی دیگر از بازیگران فیلم که در این نشست خبری حضور داشت در سخنانی، گفت: در این فیلم سینمایی به عنوان یکی از اعضای یک گروه نمایشی هستم که فیلم های ویدئویی را که امکان پخش ان نیست برای مردم نمایش بدهد.

وی افزود: باید بیان کنم که بخش سودای سیمرغ ویترین سینمای کشور است. از آنجایی هم که این فیلم نخستین کار آقای رحمانیان محسوب می شود بسیار دوست داشتیم تا در این بخش نمایش داده شود. زیرا نمایش بیشتر موجب جریان گرفتن نقد مفیدتر می شود.

نصیرپور ادامه داد: بر این باور هستم که این فیلم می توانست موجب ایجاد و شکل گرفتن نقدهای مختلفی شود. همچنین می توانست موجب شد نگاه های بیشتر و مختلفی پیرامون این فیلم شکل بگیرد.

فردین خلعتبری آهنگساز این فیلم نیز که در این نشست خبری بود گفت: تجربه به من نشان داده است که در هر دوره از جشنواره فیلم فجر هر گروهی که می ایند ابتدا برای خدمت به سینما قدم برمی دارند. اما در نهایت مشاهده می کنیم که به دنبال حکومت بر سینما هستند.

وی افزود: متاسفانه باید بیان کنم که جشنواره فیلم فجر هیچگاه نمی تواند ادعا کند که فیلمسازان را به دو بخش خودی و غیر خودی تقسیم نکرده است. در حقیقت فیلمسازان در هر دوره از جشنواره به دو بخش خودی و غیر خودی تقسیم شده اند.

رامین پورایمان نیز که بازیگر دیگر این فیلم در سخنانی گفت: از سال های قبل چند مرتبه برای حضور در کارهای آقای رحمانیان دعوت شدم که هر بار به علت مشغله و ترافیک کاری این امر محقق نمی شد. بر این اساس دیگر فکر نمی کردم که ایشان از من برای حضور در کاری دعوت کنند.

وی افزود: از حضور در این فیلم سینمایی بسیار خوشحال هستم و به خودم تبریک می گویم که هنوز در گوشه ذهن آقای رحمانیان باقی مانده ام. بر این اساس زمانی که ایشان بازی در این فیلم را به من پیشنهاد دادند با سر حضور در این پروژه را پذیرفتم.

امیررضا معتمدی مسئول جلوه های ویژه این فیلم نیز در سخنانی گفت: باید اینگونه بیان کنم که جای چنین فیلمی در سینمای ایران خالی بود. من هم اگر اقدامی انجام دادم و فضا سازی خاصی را اناجم دادم از آقای تورج منصوری تهیه کننده و محسن شاه ابراهیمی کمک گرفتم.

حسن ایوبی تدوین گر نسخه دوم و کوتاه فیلم "سینما نیمکت" در انتهای این نشست خبری، گفت: من کار تدوین نسخه دوم و کوتاه که برای اکران عمومی این فیلم است را انجام دادم. همچنین ساخت آنونس کار را هم من انجام دادم. این آنونس هم در دو نسخه تولید شده است.

وی افزود: نسخه اولیه آنونس که برای جشنواره های خارجی است و نسخه دوم برای اکران در داخل کشور و در سینماها است. همچنین تدوین نسخه اصلی و بلند این فیلم سینمایی را هم آقای رحمانیان انجام داده اند.

ارسال نظر: