نیویورک‌تایمز:

لغو تحریم‌ها خبر مهمی برای مردم ایران نبود

کدخبر: 2004619

این روزنامه آمریکایی در گزارشی از ایران آورده: تعداد اندکی در ایران فکر می‌کنند که لغو تحریم‌ها به مفهوم بهبود یک شبه در اوضاع مالی آنها منجر می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" در گزارشی با اشاره به فرارسیدن روز اجرای برجام نوشت که ظاهراً لغو تحریم‌ها یک خبر بزرگ و مهمی در ایران نبود.

این روزنامه در توضیح این جمله نوشت، در روزی که قرار بود تحریمهای بین‌المللی کوبنده علیه ایران لغو شود، تلویزیون ملی ایران اخبار خود را با خبری درباره واکسیناسیون کودکان آغاز کرد و جوانان این کشور بعد نیز به خاطر لغو تحریم‌ها به خیابان‌ها نیامدند که پرچم‌هایی را تکان دهند و شادی کنند و صبح روز اجرای برجام و لغو، تحریم‌ها کاملاً عادی آغاز شد.

طبق این گزارش، گرچه دولت ایران ابراز امیدواری کرده است که لغو تحریم‌ها، تغییراتی در زندگی مردم ایران به وجود آورد، اما تعداد اندکی از مردم ایران انتظار بهبود اوضاع زندگی خود در نتیجه لغو تحریم‌ها را دارند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، با اینحال دولت ایران ترجیح می‌دهد بر دستاوردهای اقتصادی که انتظار می‌رود در نتیجه لغو تحریم‌ها حاصل می‌شود تمرکز کند. به طوریکه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران از هر فرصتی بر چگونگی خروج ایران از انزوا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش تأکید کند.

طبق این گزارش، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» در صدد است دومین دیدار خود به ایران را صورت دهد و «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین نیز قرار است 22 ژانویه (2 بهمن ماه) به ایران سفر کند و روحانی نیز بعد از سفر رئیس‌جمهور چین به ایران قصد دارد به ایتالیا و فرانسه سفر کند.

شرکت‌های آمریکایی نیز به تعامل تجاری با ایران علاقمندی نشان داده‌اند اما تحریم‌های مربوط به سال 1984 که طبق آن ایران یک کشور حامی تروریسم شناسایی شد، آنها را وادار می‌کند تا از طریق شرکت‌های تابعه با ایران تعامل داشته باشند و به همین دلیل یک تحلیلگر پیش‌بینی کرده است که شرکت‌های اروپایی و آسیایی از بازار ایران سود می‌برند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، تعداد اندکی در ایران فکر می‌کنند که لغو تحریم‌ها به مفهوم بهبود یک شبه در اوضاع مالی آنها منجر می‌شود.

ارسال نظر: