مطالعات اولیه برای ساماندهی میدان فردوسی

کدخبر: 2004811

شهردار منطقه ۶ با اشاره به ساماندهی میادین اصلی در محدوده مرکزی شهر تهران گفت: میدان‌های انقلاب، هفت تیر، فردوسی، ولی عصر (عج)، آرژانتین و ... در منطقه ۶ قرار دارند و در حال مطالعه و بررسی برای ساماندهی این میادین هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عظیم بابایی با اشاره به ساماندهی میادین اصلی در محدوده مرکزی شهر تهران گفت: میدان های خاطره انگیزی مانند انقلاب، هفت تیر، فردوسی، ولی عصر (عج)، آرژانتین و ... در منطقه ۶ قرار دارند و در حال مطالعه و بررسی برای ساماندهی این میادین هستیم .

وی ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای برای ساماندهی میدان فردوسی برگزار شده همچنین طرح میدان ولی عصر (عج) به دلیل عبور مترو و اختلاف سطح ۱۳ متری نیز در حال بررسی است. هرچند شهرداری منطقه ۶ تنها یک عضو از کمیته ساماندهی میادین است و تصمیم گیران اصلی سایر بخش‌های شهرداری هستند .

بابایی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی پارک ساعی گفت: پارک ساعی یکی از پارک های قدیمی و فرامنطقه ای است که ساماندهی آن فاز به فاز در حال اجرا است. به دلیل اختلاف سطحی که این پارک دارد برای رفاه معلولین، جانبازان و سالمندان در حال آسانسور هستیم. همچنین آسانسور پله سوم یوسف آباد نیز به اتمام رسیده و به زودی بهره برداری می شود .

شهردار منطقه ۶ درخصوص خطوط مترو از منطقه می گذرد که برخی از آنها در حاشیه پارک ها قرار دارد توضیح داد: حساسیت و نگرانی که از سوی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری وجود دارد بیش از شهروندان و ماست. آنقدر که ما به دلیل حساسیت های این سازمان دچار مشکل هستیم با شهروندان مشکل نداریم و از این بابت هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تاکنون ایستگاه های متروی این منطقه به فضای سبز آسیبی نرسانده است .

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص ساخت و ساز در برخی فضاهای سر باز در محدوده مرکزی شهر تهران گفت: ما به تمامی شهرداران محلات تاکید کرده ایم اگر فضای بی دفاعی از محدوده شان وجود دارد تبدیل به فضاهای ورزشی کنند اما بسیاری از این فضاها پس از مدتی صاحبانشان پیدا شده و با رای دادگاه زمین را پس می گیرند. ما نیز در این مدت از فضاهای بی دفاع منطقه استفاده خودمان را می کنیم.

ارسال نظر: