واکنش نایب رئیس اتاق بازرگانی به ادعای رئیس‌جمهور در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بازگشایی ۱۰۰۰ ال‌سی در ساعات اولیه برجام بسیار بعید است

کدخبر: 2004826

فاطمه مقیمی گفت: سیستم بانکی ما باید خیلی فراتر از سیستم بانکی دنیا باشد که در همان ساعات اولیه اجرای برجام ۱۰۰۰ ال سی باز شود.

سیده فاطمه مقیمی نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با « نسیم آنلاین » در واکنش به خبر گشایش 1000 ال سی در ساعات اولیه اجرای برجام اظهار کرد: بهتر است مسئولان بانک مرکزی در این خصوص شفاف سازی کنند، زیرا باز شدن 1000 ال سی در ساعات اولیه اجرای برجام خیلی دور از ذهن است.

وی افزود: آقای مهندس جلال پور رئیس اتاق بازرگانی هم این صحبت را مطرح کرده اند ولی مشخص نیست با چه ذهنیتی این صحبت را مطرح کرده اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: به نظر می رسد منظور آقای جلال پور این بوده که زیرساختهای مربوط به گشایش اعتبارات اسنادی فراهم شده و یحتمل قریب به 1000 ال سی برای تجار ایرانی باز خواهد شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: سیستم بانکی ما باید خیلی فراتر از سیستم بانکی دنیا باشد که در همان ساعات اولیه اجرای برجام 1000 ال سی باز شود و از طرف دیگر باز شدن یک ال سی برای بانکهای داخلی نیاز به طرف خارجی دارد. شنبه و یکشنبه بانکهای خارجی تعطیل هستند و هنوز از جمعه تغییری در رویه خود ایجاد نکرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روز نخست اجرای برجام پیشنهادات جدیدی برای سرمایه گذاری خارجی به بخش خصوصی داده شده یا خیر به نسیم آنلاین عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته اتفاق خاصی در خصوص ورود شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری رخ نداده و کما فی السابق برنامه سفر هیاتهای تجاری به ایران ادامه دارد.

این عضو اتاق بازرگانی افزود: امروز یک گروه اسلواک وارد ایران شده که فردا در اتاق بازرگانی با آنها نشست داریم، چند روز آینده هم یک هیات از ترکیه به ایران می آید از چین هم همراه با رئیس جمهور چین گروهی به ایران سفر خواهند کرد.

گفتنی است رئیس جمهور روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که در ساعات اولیه اجرای برجام 1000 ال سی برای فعالان اقتصادی کشور گشایش یافته است.

ارسال نظر: