در جمع خبرنگاران

ابتکار: برخی از رسانه‌ها رویکرد تخریب دارند و دنبال حواشی هستند

کدخبر: 2004861

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما نقدپذیر هستیم اما تخریب‌پذیر نیستیم در مورد رویکرد برخی از رسانه‌ها، گفت: برخی از رسانه‌ها رویکرد تخریب دارند و گاهی به دنبال حواشی هستند تا تشویش اذهان عمومی و تخریب را انجام دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: معصومه ابتکار در حاشیه همایش روز هوای پاک با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما نقدپذیر هستیم اما تخریب‌پذیر نیستیم در مورد رویکرد برخی از رسانه‌ها، گفت: برخی از رسانه‌ها رویکرد تخریب دارند و گاهی به دنبال حواشی هستند تا تشویش اذهان عمومی و تخریب را انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95، گفت: در این برنامه‌ها رویکرد خوبی نسبت به محیط زیست وجود دارد و رویکرد محیط زیستی در تمام بندهای بودجه جاری و ساری است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه در زمینه احیای دریاچه ارومیه، احیای تالاب‌های کشور، احیای تمام رودخانه‌هایی که به دلیل ورود پسماند تخریب شده‌اند، جلوگیری از فرسایش خاک که باعث پدید آمدن گرد و غبار می‌شود و حفاظت از جنگل‌های طبیعی ایران که دیگر ظرفیت‌ بهره‌برداری تجاری ندارند دیده شده است.

ابتکار ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست یک وفاق و همدلی در میا مسئولان به وجود آمده است که این می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اعتبارات محیط زیستی در بودجه 95، گفت: اعتبارات محیط زیستی در بودجه بیش از اعتباراتی است که برای سازمان محیط زیست دیده شده زیرا برخی از طرح‌ها و برنامه‌های محیط زیستی فرابخشی است و اجرای بخشی از آنها به عهده سازمان‌های دیگر و وزارتخانه‌های دیگر است.

وی در خصوص اولویت دولت در حیطه محیط زیست گفت: اولویت دولت اصلاح کیفیت سوخت بود که به آن رسیدیم.

ابتکار درباره تأثیر برطرف شدن تحریم‌ها بر محیط زیست گفت: یکی از تأثیراتی که رفع تحریم‌ها بر محیط زیست دارد ورود فناوری‌های نوین است که در پالایشگاه‌های و صنعت خودروسازی به آن احتیاج داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: در روز دهم و یازدهم اسفند نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را برگزار خواهیم کرد که شرکت‌های بین‌المللی از آن استقبال خوبی انجام داده‌اند و در آنجا صنایع موفق و سبز را معرفی می‌کنیم.

وی در خاتمه در خصوص زمان برطرف شدن آلودگی هوای تهران گفت: در توکیو و مکزیکو سیتی 15 سال طول کشید تا آلودگی هوا کنترل شد و ما از سال 79 طرح جامع مقابله با آلودگی هوا را برنامه‌ریزی کردیم که تا 84 اجرا شد و با این تفاسیر امیدواریم بین 5 تا 10 سال آینده معضل آلودگی هوا تمام شود و در این میان نباید نقش مؤثر مردم را نیز فراموش کرد.

ارسال نظر: