سطح فقر در ونزوئلا در سال ۲۰۱۵ کاهش یافت

کدخبر: 2004893

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که با وجود کاهش قیمت نفت و بروز جنگ اقتصادی در ونزوئلا، سطح فقر در این کشور در سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، فارس نوشت : با وجود کاهش قیمت نفت و بروز جنگ اقتصادی در ونزوئلا، سطح فقر در این کشور آمریکای جنوبی در سال 2015 تا 4.78 درصد کاهش پیدا کرده است.

در سال 2014 شاخص سطح فقر در ونزوئلا 5.5 درصد را نشان می‌داد؛ این در حالی است که در سال 1998 (1377) سطح فقر در این کشور 10.8 درصد بود.

کاهش سطح فقر در ونزوئلا در نتیجه سیاست‌های حمایت‌گرانه دولت از مردم و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی در این کشور به وجود آمد؛ سیاست‌هایی که در ابتدا با تدبیر «هوگو چاوز» رهبر انقلاب بولیواری در ونزوئلا به کار گرفته شد و پس از آن نیز توسط «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور ادامه یافت.

«مادورو» در پیام سالانه خود نیز ضمن اشاره به کاهش سطح فقر در ونزوئلا، عنوان کرد: ایجاد بنیان‌های اجتماعی در هزار و 500 محله‌ای که از فقر رنج می‌بردند، به از بین بردن بی‌عدالتی اجتماعی در کشور کمک فراوانی کرد.

طرح اجتماعی سلامت و تغذیه، توسعه طرح‌های آموزش سطوح ابتدایی و راهنمایی و فرهنگ‌سازی از جمله اقدامات دولت ونزوئلا در محله‌های فقیرنشین این کشور هستند.

در سال 2015 همچنین دولت ونزوئلا برای مقابله با جنگ اقتصادی در این کشور حقوق کارکنان ونزوئلایی را 4 مرتبه افزایش داد.

در حال حاضر سرمایه‌گذاری اجتماعی در ونزوئلا به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت این کشور تبدیل شده است؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که سبب تقویت بخش‌های آموزشی، سلامت، ساخت مسکن‌های مناسب و اجرای برنامه‌های اجتماعی ویژه‌ای تحت عنوان عملیات بزرگ در ونزوئلا شده است.

ارسال نظر: