جهانگیری در وزارت نفت:

سیستم بانکی، سوییفت و ال سی از امروز آزاد می‌شود/ فروش نفت خام را بیشتر می کنیم

کدخبر: 2004938

معاون اول رئیس جمهور گفت: سیستم بانکی، سوییفت، ال سی و استفاده از منابع مالی داخلی که در خارج از کشور قرار دارد، از امروز آزاد می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که صنعت نفت در دوران تحریم، بیشترین فشارها را تحمل کرد و خوشبختانه از این دوران سربلند بیرون آمد، گفت: با لغو تحریم ها نیز این صنعت، نقش مهمی را در افزایش تولید نفت و اشتغالزایی ایفا خواهد کرد.

اسحاق جهانگیری در نشست مشترک با وزیر نفت و مدیران ارشد وزارت نفت، با بیان این مطلب افزود: صنعت نفت، کارهای مهمی برای اقتصاد کشور و سرپا نگهداشتن آن در دوران تحریم انجام داد و از این رو، خوشحالم که در نخستین روز پس از اجرایی شدن برجام به وزارت نفت آمده ام.

وی با اشاره به لغو تحریم‌ها و با بیان این که صنعت نفت قاعدتا در دوران جدید پساتحریم نیز آماده همکاری و فعالیت بیشتر خواهد بود، عنوان کرد: برجام کار بزرگی بود که به واسطه اجرایی شدن آن، تعهد دولت تدبیر و امید به ملت عملی شد و خوشبختانه این مهم با وجود همه بدبینیهایی که در داخل و خارج از کشور وجود داشت و باوجود کارشکنی های اسرائیل، برخی کشورهای منطقه و تندروهای آمریکا به سرانجام رسید.

جهانگیری به نتیجه رسیدن برجام در سایه حمایت کامل مقام معظم رهبری، مدیریت رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بعد از توافق ایران و گروه ١+٥ و تا همین چند روز پیش، عده ای گمان می کردند برجام اجرایی نخواهد شد؛ اما به فضل الهی این توافق به مرحله اجرا رسید و ملت از این موضوع خرسند شد.

به گفته وی، ایران در حال حاضر علاوه بر هسته ای بودن، همه تحریم‌ها را نیز پشت سر گذاشته و در سطح بین المللی قرار گرفته است.

جهانگیری با بیان این که از امروز بخش قابل توجهی از تحریم‌ها برداشته می شود، خاطرنشان کرد: سیستم بانکی، سوییفت، ال سی و استفاده از منابع مالی داخلی که در خارج از کشور قرار دارد، از امروز آزاد می شود.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: فروش نفت نیز در همین روزها افزایش می یابد و روز به روز بر میزان آن افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به این که مردم آثار لغو تحریم‌های ظالمانه را در اقتصاد کشور به زودی خواهند دید، گفت: با لغو تحریم‌ها و افزایش تولید، اشتغال نیز ایجاد می شود و صنعت نفت در این حوزه، نقش بسزایی ایفا می کند.

جهانگیری با بیان این که نقش نفت، تنها تامین منابع مالی نیست بلکه نفت محور اصلی توسعه کشور است، افزود: اقتصاد ایران با پول نفت شکل می گیرد و اگر تاکنون شکل نگرفته، ناشی از مدیریت ضعیف بوده است.

وی با بیان این که در این جلسه، مدیران ارشد وزارت نفت از نیاز این صنعت به ٢٠٠ میلیار دلار سرمایه گذاری صحبت کردند، عنوان کرد: به طور طبیعی با این سرمایه گذاری در صنعت نفت در برنامه ششم توسعه، صنعت عظیمی حول این صنعت شکل خواهد گرفت و اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

جهانگیری، صنعت نفت را خط مقدم مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: بی جهت نبوده است که آمریکایی‌ها و دیگر کشورها، این صنعت را مورد تحریم قرار دادند چون می دانستند اقتصاد ایران با توسعه صنعت نفت متحول می شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که دوران تحریمها سپری شده و ایران وارد دوران جدیدی شده است، تصریح کرد: مجموعه مدیران نفت و در راس آن وزیر نفت جزو توانمندترین مدیران کشور هستند و صنعت نفت می تواند سرمایه ای بی بدیل برای توسعه اقتصادی کشور در دوران پساتحریم باشد.

وی حضور زنگنه را در وزارت نفت در این مقطع حساس، فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: انتقادهای آگاهانه و ناآگاهانه ای که برخی دارند، به این دلیل است که در تصمیمات مدیران صنعت نفت تردید ایجاد کنند و مدیران باید تلاش کنند از این فضا دور بمانند.

جهانگیری با بیان این که انتظار کشور از مجموعه صنعت نفت این است که در دوران جدید، تصمیم‌های مهمی اتخاذ و با همه سختیها و فشارهایی که وجود دارد مقابله کنند، ادامه داد: البته من نمی گویم مقابله با فشارها و سختی‌ها کار آسانی است و می دانم مدیران صنعت نفت راه دشواری در پیش دارند؛ اما عبور از مسیر دشوار و راه سخت، مدیر بزرگ و توانمند می خواهد و مدیران نفت از این ویژگی برخوردارند.

ارسال نظر: