وزیر خارجه ژاپن:

توکیو تحریم‌هایش علیه ایران را فورا بر می‌دارد

کدخبر: 2004961

وزیر خارجه ژاپن از لغو تحریم ها و افزایش روابط با کشور ایران، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »‌ "ژاپن تایمز" نوشت: «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن گفت بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل، این کشور فورا تحریم‌هایش علیه ایران را بر می‌دارد.

کیشیدا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، گفته است دولت ژاپن از توافق نهایی ایران و آمریکا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

وی افزود،‌ توکیو فورا اقداماتی برای اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت به کار می‌گیرد و روابط تاریخی و دوستانه خود را با ایران از سر خواهد گرفت. همچنین ژاپن به طور فعال برای اجرای مداوم توافق نهایی همکاری خواهد کرد.

مقامات ژاپن گفتند برای حمایت از اجرای توافق هسته‌ای ایران،‌ توکیو متخصصان انرژی هسته‌ای به ایران اعزام خواهد کرد.

همچنین برای تسهیل تنش‌های میان ایران و عربستان، ژاپن قصد دارد برای روابط دوستانه در هر دو کشور تلاش کند.

یکی از تحریم‌های ژاپن علیه ایران توقف سرمایه‌گذاری در بخش انرژی است. شرکت‌های ژاپنی در راستای اجرای برجام قصد دارند اقدامات قضایی را برداشته تا روابط اقتصادی بیشتری با ایران داشته باشند.

وزیر خارجه ژاپن در این بیانیه آورده است، احتمالا این هفته و با برداشته شدن تحریم‌ها، دولت ژاپن یک بسته سرمایه‌گذاری رسمی معرفی کند تا بر اساس آن به شرکت‌های ژاپنی در راستای گسترش روابط در بخش‌های نفت و گاز و منابع دیگر و دیگر بخش‌ها کمک کند.

ارسال نظر: