اسحاق جهانگیری در دیدار وزیر کشاورزی روسیه:

روسیه در دوران پساتحریم نیز از جایگاه مهمی برای ایران برخوردار است

کدخبر: 2005292

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: تهران آماده است سطح روابط خود را در همه زمینه‌ها بویژه در بخش اقتصادی با مسکو ارتقاء دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در دیدار "الکساندر تکاچوف" وزیر کشاورزی روسیه اظهار داشت: روابط میان ایران و روسیه اخیرا از روند رو به رشد در بخش اقتصادی برخوردار بوده و امیدوارم بتوانیم در دوران پساتحریم، این روابط را به سطح بالاتری برسانیم.

معاون اول رییس جمهور از نقش مثبت و سازنده روسیه در توافق هسته ای ایران قدردانی کرد و گفت: روسیه در دوران پساتحریم نیز از جایگاه مهمی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تهران آماده است سطح روابط خود را در همه ی زمینه ها بویژه در بخش اقتصادی با مسکو ارتقاء دهد.

وی افزود: یکی از بخش های مهمی که دو کشور علاقمند به توسعه آن هستند، بخش کشاورزی است که اخیرا گامهای مثبتی در این زمینه برداشته شده و مقدمات توسعه همکاری ها در زمینه کشاورزی فراهم شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان وزرای کشاورزی دو کشور خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است و آمادگی داریم نیازهای روسیه به مواد غذایی و محصولات کشاورزی را تامین کنیم.

جهانگیری ادامه داد: بخش خصوصی ایران نیز آمادگی دارد فعالیت خود را در زمینه تولید و صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی به روسیه افزایش دهد که البته تحقق این امر نیازمند پیگیری جدی و رفع موانع پیش رو است.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور روسیه به تهران تصریح کرد: سفر آقای پوتین به ایران سفری موفقیت آمیز بود و مذاکرات مهمی میان مقامات دو کشور انجام شد و خوشبختانه اراده ای جدی میان تهران و مسکو برای توسعه همه جانبه ی روابط بوجود آمده است.

جهانگیری با اشاره به طرح ها و پروژه های مشترک در دست اجرا میان ایران و روسیه خاطرنشان کرد: اجرای موفق این پروژه های مشترک نیازمند تامین منابع مالی مورد نیاز است و انتظار داریم روسیه هرچه سریعتر نحوه تامین مالی و فاینانس این طرح ها را مشخص کند.

وزیر کشاورزی روسیه نیز در این دیدار با تبریک لغو تحریم ها علیه ملت ایران گفت: در دوره سخت تحریم ها شاهد مشکلات ملت ایران بودیم و برداشته شدن این تحریم ها یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران محسوب می شود.

الکساندر تکاچوف با ابراز امیدواری نسبت به اینکه لغو تحریم های ایران بتواند زمینه توسعه روابط تجاری میان دو کشور را فراهم کند، تصریح کرد: ایران و روسیه باید تلاش کنند سطح روابط تجاری بویژه در بخش کشاورزی را به چند برابر ارتقاء دهند.

وزیر کشاورزی روسیه از علاقمندی این کشور برای واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایران خبر داد و گفت: توسعه ی روابط اقتصادی می تواند دوستی میان دو کشور را افزایش دهد و این چیزی است که دشمنان مشترک ما از آن ناراحت خواهند شد.

وی با بیان اینکه کاهش روابط تجاری روسیه با برخی کشورها، فرصت توسعه مناسبات اقتصادی مسکو با تهران را فراهم کرده است، افزود: بازار روسیه برای واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران باز است و در مقابل آمادگی داریم نیازمندیهای ایران در بخش گوشت و مواد پروتئینی را تامین کنیم.

ارسال نظر: