تکذیب‌ها همچنان ادامه دارد

نعمت‌زاده هم ادعای روحانی درباره گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی را رد کرد!

کدخبر: 2005412

وزیر صنعت گفت: در خصوص ۱۰۰۰ ال سی که به مروز بعد از برداشته شدن تحریم‌ها در حال گشایش است، صنعت خاصی مورد حمایت نبوده و همانطور که گفتم این کار جاری بانک‌ها است که براساس تقاضاهای وارده، گشایش ال سی صورت می‌گیرد

به گزارش نسیم‌ آنلاین مهر نوشت:‌ وزیر صنعت با بیان اینکه اولویت‌بندی خاصی برای گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی در کار نیست، گفت: در این گشایش‌ها صنعت خاصی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد اما مواد اولیه بیشترین سهم گشایش اعتبارات اسنادی را دارند.

محمدرضا نعمت‌زاده درباره گشایش ۱۰۰۰ ال سی در روزهای ابتدای اجرای برجام گفت: تقاضا بر هر اساسی که باشد، اعتبارات اسنادی گشایش می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد اما برای گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی تعریف شده، مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید و صنعت، بیشترین حجم را به خود اختصاص داده‌اند، ضمن اینکه بخشی از این گشایش ال‌سی برای واردات ماشین‌آلات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان برای موافقت با گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی، تمرکز خاصی نداریم و این کار جاری بانک‌ها است که قبلا به صورت غیرمستقیم انجام می‌دادند اما اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها، به صورت مستقیم این کار صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص ۱۰۰۰ ال سی که به مروز بعد از برداشته شدن تحریم‌ها در حال گشایش است، صنعت خاصی مورد حمایت نبوده و همانطور که گفتم این کار جاری بانک‌ها است که براساس تقاضاهای وارده، گشایش ال سی صورت می‌گیرد.

در همین حال، ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه «گشایش» اعتبار اسنادی از روند رو به رشدی برخوردار شده است، گفته است: آمار اعلامی ریاست جمهوری در ارتباط با «گشایش» یک هزار اعتبار اسنادی از منظر عملیاتی‌ مورد تایید بانک مرکزی و صحیح است؛ بانک‌های کشور بیش از هزار پرونده را دریافت و گشایش کردند و با برقراری ارتباط با بانک‌های کارگزار خارج از کشور، فرآیند اجرایی شدن اعتبار اسنادی عملیاتی شد.

سیف با بیان اینکه پرونده های این اعتبارات اسنادی در روز یکشنبه گشایش و بخش عمده ای از آن تا به حال ابلاغ شده و بقیه در شرف ابلاغ به کارگزاران ذیربط در کشورهای مختلف است، افزوده است: بانک مسقط یکی از این کارگزارهاست و روز یکشنبه، روز کاری آنها محسوب می‌شود.

ارسال نظر: