ژاپن به سوریه کمک مالی می‌کند

کدخبر: 2005487

«فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن از کمک مالی۳۵۰ میلیون دلاری کشورش به جنگ زدگان و آوارگان سوری خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این اقدام ژاپن در راستای کمک‌های مالی این کشور محسوب می‌شود که پیش‌تر نیز به مبلغ ۸۱۰ میلیون دلار در اختیار آوارگان جنگی سوریه قرار گرفته است.

«کیشیدا» تاکید کرد که این کمک‌ها قرار است در اختیار سوریه و برخی کشورهای همسایه که به نوعی با موضوع پناهجویان مرتبط هستند قرار گیرد تا آن‌ها قدرت مقابله با موج جنگ زدگان سوری را داشته باشند.

وزیر امور خارجه ژاپن همزمان گفت که کشورش قصد دارد در زمینه حل و فصل بحران سوریه با روس‌ها همکاری نزدیکتری داشته باشد.

او گفت: اگرچه ما با روسیه پیمان صلح جنگ جهانی دوم را امضا نکرده‌ایم اما مسکو می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن مسائلی همچون موضوع هسته‌ای شبه جزیره کره و حل بحران سوریه داشته باشد.

«ژاپن تودی» امروز - چهارشنبه - به نقل از وزیر خارجه ژاپن نوشت که این کشور به گفت‌و‌گوی دیپلماتیک با روسیه در باره پیمان صلح و حل منازعات ارضی نیاز دارد.

به گفته وی احتمال می‌رود که در صورت موافقت طرفین نشست رهبران ژاپن و روسیه در زمانی مناسب در سال جاری میلادی برگزار شود.

در همین راستا برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای ژاپن از دیدار «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اردیبهشت ماه سال آینده در شهر مسکو حکایت دارد.

این در شرایطی است که ژاپن در خرداد ماه سال آینده میزبان نشست گروه هفت خواهد بود.

«کیشیدا» گفت که مسئله سوریه، منازعات ارضی با روسیه، موضوع هسته‌ای شبه جزیره کره و مبارزه با تروریسم از جمله موارد مهمی است که لازم است در باره آن‌ها با روس‌ها مذاکره شود.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین ابراز امیدواری کرده است که بهار امسال بتواند در چین با «وانگ یی» همتای چینی خود نیز دیدار کرده و با او در باره برگزاری گفت‌و‌گوهای اقتصادی بلندپایه که به دلیل اختلافات دو طرف از سال ۲۰۱۰ میلادی متوقف شده است، به توافق برسد.

منبع : ایرنا

ارسال نظر: