معاون مرکل:اعتقادی به راه‌حل اروپایی برای حل بحران پناهندگان ندارم

کدخبر: 2005638

معاون صدر اعظم آلمان درباره چشم‌انداز یک رویکرد مشترک اروپایی برای حل بحران پناهندگان از آنجایی که در کشورهای عضو آمادگی لازم برای این منظور وجود ندارد ابراز بدبینی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت : «زیگمار گابریل»، معاون صدر اعظم آلمان در مجمع جهانی اقتصاد داووس درباره چشم انداز یک رویکرد مشترک اروپایی به منظور حل بحران پناهندگان ابراز بدبینی کرده و گفت: اگر صادقانه بخواهیم بگوییم من بر این باور نیستم که ما به یک راه حل اروپایی که در آن پناهندگان از جزایر یونان و ایتالیا بتوانند در همه کشورهای عضو این اتحادیه تقسیم شوند دست می‌یابیم. برای این منظور در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هیچ آمادگی وجود ندارد.

به این ترتیب معاون صدر اعظم آلمان در مقابل مرکل قرار گرفت که همچنان برای دستیابی به یک راه حل اروپایی برای حل بحران پناهندگان تلاش می‌کند. مرکل اخیرا در حضور نمایندگان حزب سوسیال مسیحی تاکید کرده است امیدوار است در نشست اتحادیه اروپا در اواسط فوریه این امر محقق شود. به این ترتیب وی تلاش کرد اعضای حزب سوسیال مسیحی را که آشکارا نارضایتی خود از سیاست‌های مرکل را ابراز کردند آرام کند.

گابریل همچنین به تصمیم اخیراتریش برای اعمال محدودیت در پذیرش پناهندگان ابراز بدبینی کرده و تصریح کرد که بحران پناهندگان از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌تواند حل شود و کشورهایی مانند سوئد، آلمان و اتریش نمی‌توانند مسئله پناهندگان را به تنهایی حل کنند.

دولت اتریش اخیرا برای پذیرش پناهندگان خود سقف تعیین کرده و اعلام کرده است که تا اواسط سال ۲۰۱۹ حداکثر ۱۲۷ هزار و پانصد پناهنده اجازه دارند به اتریش بیایند.

گابریل تصریح کرد که این تصمیم می‌تواند در کشورهای همسایه بحث‌های زیادی را ایجاد کند.

معاون مرکل یک بار دیگر بر این مسئله تاکید کرد که برای مبارزه با بحران پناهندگان باید از کشورهای همسایه سوریه حمایت بیشتری برای اقامت مناسب و معقول پناهندگان به عمل آید.

ارسال نظر: